Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

Ξέρω τι έκρυψες στο κατηχητικό παπά!

Ξέρω τι έκρυψες στο κατηχητικό παπά!

Γράφει ο Κυριάκος Χιώτης.
Η ακόλουθη εργασία είναι αποτέλεσμα της μεγάλης έκπληξης που συναντά ένας αναγνώστης  όταν πάρει την απόφαση να διαβάσει την Αγία Γραφή με γνώμονα τη λογική και όχι τη δογματική σκέψη.

Είναι απορίας άξιον πως μετά από τόσο κατηχητικό και και τόσο κήρυγμα εντός και εκτός εκκλησίας  ξέχασαν να μας αναφέρουν ή να μας εξηγήσουν τα ακόλουθα.

Τέλος πως είναι δυνατόν να διαβάζεις στίχο στίχο και να αναλύεις  Όμηρο στο γυμνάσιο αλλά δε τόλμησαν πότε να μας δώσουν  να διαβάσουμε και να αναλύσουμε την Αγία Γραφή στο σχολείο ή στην εκκλησία στίχο - στίχο.

Σε καμιά περίπτωση δεν "βάλω" κατά της χριστιανικής πίστης ούτε κατά των πιστών αυτής. 
Οι ερωτήσεις έχουν στόχο να τεθούν μερικά ακόμα  ερεθίσματα
στον αναγνώστη για να του δώσουν την αφορμή να διερευνήσει την ορθότητα των κειμένων ή όχι και να αναθεωρήσει ή να ενισχύσει την θρησκευτική του άποψη που έχει ως τώρα.

Όποιοι  νομίζουν τον άνθρωπο πίθηκο για να τρώει αμάσητο ότι του δοθεί κάνουν λάθος!
Όλοι έχουμε κρiτική σκέψη και μπορούμε να απαντήσουμε τα ερωτήματα ανεπηρέαστοι και αδογμάτιστα.
Τα αποσπάσματα που ακολουθούν είναι ένα μικρό και αντιπροσωπευτικό δείγμα από την "Αγία Γραφή" για το τι έχουν κρύψει περίτεχνα οι παπάδες από κάθε κατηχητικό και κήρυγμα. 

Παρακαλώ για κάθε διευκρίνιση αναζητήστε το πρωτότυπο αρχαίο κείμενο και όχι ερμηνείες και θεωρίες τρίτων.

Παλαιά Διαθήκη

Ερώτηση 1η
 Πόσοι «θεοί» έφτιαξαν τον άνθρωπο και ποιών είμαστε «εικόνα και ομοίωση»; 
Δεν ήταν ένας τελικά;

ΓΕΝΕΣΙΣ  κεφ 1ο /26
26 Εν συνεχεία ο Θεός είπε “ας δημιουργήσωμεν τώρα τον άνθρωπον, σύμφωνα με την ιδικήν μας εικόνα, και να έχη την δυνατότητα να ομοιάση με ημάς. Αυτοί, άνδρας και γυναίκα, ας είναι άρχοντες και κύριοι των ιχθύων της θαλάσσης, των πτηνών του ουρανού, των κτηνών και όλης της γης και όλων όσα έρπουν επάνω εις την επιφάνειαν της γης”.

ΓΕΝΕΣΙΣ κεφ3 /22
22 Είπε δε τότε ο Θεός· “ιδού ο Αδάμ έγινε πλέον σαν ένας από ημάς……..


Ερώτηση 2η
 Ο «θεός» περπατά το δειλινό….. δεν είναι πνεύμα δηλαδή;

ΓΕΝΕΣΙΣ κεφ2/8
8 Όταν δε κατά το δειλινόν ήκουσαν την φωνήν του Θεού, ο οποίος περιπατούσεν στον παράδεισον, εκρύβησαν ο Αδάμ και η γυνή αυτού από φόβον και εντροπήν ανάμεσα εις τα δένδρα του παραδείσου, δια να μη αντικρύσουν το πρόσωπον του Θεού.
 

Ερώτηση 3η
Ο λόγος της Πτώσης του ανθρώπου από τον παράδεισο ήταν ο καρπός που έφαγε ή κάτι άλλο;

ΓΕΝΕΣΙΣ κεφ3 /22
22 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ἰδοὺ ᾿Αδὰμ γέγονεν ὡς εἷς ἐξ ἡμῶν, τοῦ γινώσκειν καλὸν καὶ πονηρόν· καὶ νῦν μή ποτε ἐκτείνῃ τὴν χεῖρα αὐτοῦ καὶ λάβῃ ἀπὸ τοῦ ξύλου τῆς ζωῆς καὶ φάγῃ καὶ ζήσεται εἰς τὸν αἰῶνα.
Μεταφραση:
Είπε δε τότε ο Θεός· “ιδού ο Αδάμ έγινε πλέον σαν ένας από ημάς με την ικανότητα να γνωρίζη καλόν και κακόν
Και τώρα μήπως τυχόν και απλώσει το χέρι του και πάρει και φάγει από τον καρπόν του δέντρου της ζωής και γίνει αυτός και αθάνατος, πρέπει να εκδιωχτεί από τον παράδεισων”.

Ερωτηση 4η
Με ποια γυναίκα συνευρέθηκε ο ΚΑΙΝ;

Ήταν ο Αδάμ η Εύα ο Αβελ και ο Κάιν.
Ο Καιν σκότωσε τον Αβελ οπότε μένουν οι Αδάμ Εύα και Κάιν

  ΓΕΝΕΣΙΣ κεφ4/8 γράφει
8 Σκυθρωπός και φθονερός ο Κάιν είπε στον αδελφόν του τον Αβελ “ας περάσωμεν εις την πεδιάδα”. Όταν δε έφθασαν εις την πεδιάδα, ο Καϊν επετέθη αιφνιδίως και με ορμήν εναντίον του Αβελ, του αδελφού του, και τον εφόνευσεν.
Αμεσως μετα στο ΓΕΝΕΣΙΣ κεφ4/17
17 Ο Καιν συνευρέθηκε με τη γυναίκα του κι εκείνη έμεινε έγκυος και γέννησε τον Ενώχ……

Ερωτηση 5η /6η /7η
1η: Ποιοι είναι και πόσοι οι γιοι του θεού;
2η: Υπήρχαν γίγαντες;
3: Υπήρξαν πειράματα γενετικής;

ΓΕΝΕΣΙΣ κεφ6/1
1 ΚΑΙ ἐγένετο ἡνίκα ἤρξαντο οἱ ἄνθρωποι πολλοὶ γίνεσθαι ἐπὶ τῆς γῆς, καὶ θυγατέρες ἐγεννήθησαν αὐτοῖς.
2 ἰδόντες δὲ οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ τὰς θυγατέρας τῶν ἀνθρώπων ὅτι καλαί εἰσιν, ἔλαβον ἑαυτοῖς γυναῖκας ἀπὸ πασῶν, ὧν ἐξελέξαντο
 Μετάφραση:
1 Όταν άρχισαν οι άνθρωποι να γίνονται πολλοί επάνω στη γη και απέκτησαν κόρες
2 είδαν οι γιοι του θεού τις κόρες των ανθρώπων και πήραν για γυναίκες τους αυτές που τους άρεσαν.
Αμεσως μετα στο 4:
 οἱ δὲ γίγαντες ἦσαν ἐπὶ τῆς γῆς ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις· καὶ μετ᾿ ἐκεῖνο, ὡς ἂν εἰσεπορεύοντο οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ πρὸς τὰς θυγατέρας τῶν ἀνθρώπων, καὶ ἐγεννῶσαν ἑαυτοῖς· ἐκεῖνοι ἦσαν οἱ γίγαντες οἱ ἀπ᾿ αἰῶνος, οἱ ἄνθρωποι οἱ ὀνομαστοί.

Μετάφραση:
Εκείνο το καιρό και αργότερα ζούσαν στη γη οι ΓΙΓΑΝΤΕΣ απόγονοι των γιων του θεού από την ένωση τους με τις κόρες των ανθρώπων. Αυτοί οι γίγαντες έζησαν την πανάρχαια εποχή και ήταν άντρες ονομαστοί.

Ερώτηση 8η  9η 10η
7η: Ο Αβραάμ και ο Ισαάκ  έκδιδαν τις γυναίκες τους;
8η: Έπαιρναν και ανταλλάγματα;
9η  Ποια η σχέση μεταξύ Αβραάμ και Σάρας; Ήταν αδελφή του;

Ο ΑΒΡΑΑΜ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ: ΓΕΝΕΣΙΣ 12/11-20
11 Οταν δε επλησίαζε να εισέλθη εις την Αίγυπτον, είπεν εις την Σαραν την συζυγόν του· “εγώ γνωρίζω καλά ότι είσαι εύμορφη γυνή.
12 Υπάρχει φόβος, όταν σε ιδουν οι Αιγύπτιοι, να είπουν ότι η γυναίκα αυτή είναι σύζυγός του. Τοτε εμέ μεν θα φονεύσουν, σε δε θα περιποιηθούν.
13 Δια τούτο είπε  να λες ότι είσαι αδελφή μου, ώστε χάριν σου να εύρω και εγώ μίαν ευμενή υποδοχήν, να διαφύγω τον θάνατον και να ζήσω χάρις εις σέ”.
15 Και οι άρχοντες ακόμη του Φαραώ την είδον, επήνεσαν αυτήν προς τον Φαραώ και την ωδήγησαν εις τα ανάκτορά του.
16 Χαριν δε αυτής υπεδέχθησαν με ευμένειαν και επεριποιήθησαν τον Αβραμ, ώστε αυτός να αποκτήση πρόβατα και μόσχους και όνους και δούλους και δούλας και ημιόνους και καμήλους. ***8η ερώτηση
18 Ο Φαραώ αντιληφθείς την αιτίαν των δοκιμασιών εκείνων εκάλεσε τον Αβραμ και του είπε· “τι είναι αυτό το οποίον μου έκαμες; Διατί δεν μου ανήγγειλες ότι αυτή είναι σύζυγός σου;
19 Διατί μου είπες τη γυναίκα σου για  αδελφή σου και έλαβον αυτήν ως σύζυγόν μου; Και τώρα ιδού η σύζυγός σου είναι ενώπιόν σου. Παρε την και φύγε έξω από την Αίγυπτον”.
Ο ΑΒΡΑΑΜ ΣΤΑ ΓΕΡΑΡΑ ΓΕΝΕΣΙΣ Κεφ20/2-12:
2 Είπε δε ο Αβραάμ περί της γυναικός του της Σαρρας προς τους κατοίκους της περιοχής ότι είναι αδελφή του. Εφοβήθη να είπη ότι είναι σύζυγός του, μήπως τυχόν και εξ αιτίας της τον φονεύσουν οι άνδρες της πόλεως εκείνης. Ο δε βασιλεύς των Γεράρων, ο Αβιμέλεχ, έστειλεν ανθρώπους και έλαβε την Σαρραν, δια να την έχη ως συζυγόν του.
Μέτα την αποκάλυψη ότι η Σάρα ήταν γυναίκα άλλου ο Αβιμέλεχ …..
9 Εκάλεσε δε τον Αβραάμ και του είπε· “τι είναι αυτό που μας έκαμες; Μηπως επταίσαμεν εις κάτι απέναντί σου και ηθέλησες να φέρης επάνω εις την κεφαλήν μου και εις την βασιλείαν μου αμαρτίαν και ενοχήν μεγάλην; Εκαμες απέναντί μου έργον, το οποίον κανείς ποτέ δεν επιτρέπεται να κάμη”.
10 Είπε δε ακόμη ο Αβιμέλεχ στον Αβραάμ· “εις τι αποβλέπων έκαμες τούτο;”
11 Απήντησεν ο Αβραάμ· “το έκαμα, διότι είπα· Δεν υπάρχει ευσέβεια και φόβος Θεού στον τόπον αυτόν. Θα με φονεύσουν ένεκα της γυναικός δια να πάρουν αυτήν ως σύζυγόν των.
12 Αλλωστε είναι πράγματι αδελφή μου εκ πατρός αλλ' όχι εκ μητρός. Δι' αυτό και την επήρα ως σύζυγόν μου.****9η ερωτηση
ΓΕΝΕΣΙΣ Κεφ26/6 Ο Ισαάκ στα Γέραρα
6 Πράγματι δε ο Ισαάκ εγκατεστάθη εις τα Γέραρα.
7 Καθ' ον χρόνον όμως έμενεν εκεί, οι άνδρες της πόλεως του εζήτησαν πληροφορίας δια την γυναίκα του την Ρεβέκκαν, ποίαν δηλαδή προς αυτήν συγγένειαν και σχέσιν έχει. Εκείνος απήντησεν ότι είναι αδελφή μου. Εφοβήθη να είπη ότι είναι σύζυγός μου, μήπως και τον φονεύσουν οι άνδρες της πόλεως εκείνης ένεκα της Ρεβέκκας, διότι αυτή ήτο ωραία κατά την εμφάνισιν.


Ερώτηση 11η
Ποια η σχέση του ΛΩΤ με τις κόρες του;

ΓΕΝΕΣΙΣ Κεφ19/4 Η καταστροφή των Σοδόμων και Γομόρρων.
4 Αλλά πριν κοιμηθούν, οι άνδρες της πόλεως, οι πονηροί Σοδομίται από του νεωτέρου έως του γεροντοτέρου, όλος ο λαός μαζί, περιεκύκλωσαν την οικίαν του Λωτ,
5 και έξω από αυτήν εφώναζον προς τον Λωτ και του έλεγαν· “που είναι οι άνδρες, οι οποίοι κατά την εσπέραν εισήλθον στο σπίτι σου; Βγάλε τους προς ημάς έξω, δια να ασελγήσωμεν επάνω εις αυτούς” !
6 Εβγήκεν ο Λωτ προς αυτούς έμπροσθεν από την θύραν, την δε θύραν έκλεισεν ασφαλώς οπίσω απ' αυτόν.
7 Είπε δε προς αυτούς· “αδελφοί, κατ' ουδένα τρόπον και λόγον δεν πρέπει να πραγματοποιήσετε το πονηρόν τούτο.
8 Εντός του σπιτιού μου υπάρχουν αι δύο, θυγατέρες μου, παρθένοι, αι οποίαι δεν εγνώρισαν άνδρα. Θα τας φέρω προς σας και χρησιμοποιήσατέ τας, όπως σας αρέσει. Μονον στους άνδρας αυτούς μη θελήσετε να κάμετε κάτι το κακόν, διότι εισήλθον υπό την στέγην μου και ως φιλοξενούμενοι ευρίσκονται υπό την προστασίαν μου”

ΓΕΝΕΣΙΣ 19/31-36
31 Είπε δε η μεγαλυτέρα θυγάτηρ εις την μικροτέραν· “ο πατήρ μας είναι ηλικιωμένος και δεν υπάρχει κανείς εις την περιοχήν, που κατοικούμε, ο οποίος να μας νυμφευθή, όπως γίνεται εις όλην την οικουμένην.
32 Ελα, λοιπόν, να δώσωμεν κρασί στον πατέρα μας, να κοιμηθώμεν μαζή του και να αποκτήσωμεν απογόνους από τον πατέρα μας”
33 Επότισαν πράγματι τον πατέρα των κατά την νύκτα εκείνην με κρασί και η μεγαλυτέρα κόρη εισήλθεν στον κοιτώνα του πατρός της και εκοιμήθη μαζή του κατά την νύκτα εκείνη. Αυτός δε δεν αντελήφθη τι έκαμεν ούτε όταν εκοιμήθη με την κόρην του ούτε και όταν εξύπνησε.
34 Κατά δε την άλλην ημέραν είπεν η μεγαλυτέρα προς την νεωτέραν· “ιδού χθες εκοιμήθην εγώ με τον πατέρα μας. Ας τον ποτίσωμεν κρασί και κατά την νύκτα αυτήν, και συ πήγαινε και κοιμήσου μαζή με αυτόν, ώστε να αποκτήσω μεν απογόνους από τον πατέρα μας”.
35 Επότισαν πράγματι και κατά την νύκτα εκείνην τον πατέρα των οίνον, τον εμέθυσαν και εισελθούσα η νεωτέρα εκοιμήθη μαζή του. Εκείνος δε δεν αντελήφθη τίποτε ούτε όταν εκοιμήθη με την κόρην του ούτε και όταν εξύπνησε.
36 Συνέλαβον δε και αι δύο θυγατέρες από τον πατέρα των τον Λωτ.


Ερώτηση 12η
Είδαμε γιους θεών με κόρες ανθρώπων, πατέρες με κόρες, αδέλφια μεταξύ τους, τώρα νύφη με πεθερό;
 Να σκεφτεί κανείς ότι με αυτό σφραγίζουν τα δεσμά του ζευγαριού σε χριστιανικό γάμο, « να φυλατεις πίστη στο δαχτυλίδι της Θαμάρ»

ΓΕΝΕΣΙΣ Κεφ38/6-19
6 Ο Ιούδας εξέλεξε και επήρε δια τον πρωτότοκόν του υιόν, τον Ηρ, σύζυγον, η οποία ωνομάζετο Θαμαρ.
7 Ο προτότοκος όμως αυτός υιός του Ιούδα έγινε φαύλος και κακός ενώπιον του Κυρίου, δι' αυτό και ο Θεός τον εθανάτωσε.
8 Μετά τον θάνατον του Ηρ είπεν ο Ιούδας στον υιόν του τον Αυνάν· “πάρε ως σύζυγον την χήραν του αδελφού σου, την Θαμαρ, ελθέ εις συνάφειαν με αυτήν και απόκτησε τέκνον δια τον αδελφόν σου, ο οποίος απέθανεν άτεκνος”.
9 Ο Αυνάν, γνωρίζων πολύ καλά ότι το τέκνον, που θα εγεννάτο από την συνάφειάν του προς την γυναίκα του αδελφού του, δεν θα ήτο ιδικόν του, όταν ήρχετο εις συνάφειαν προς αυτήν, άφηνε το σπέρμα του να χύνεται εις την γην, δια να μη δώση τέκνον στον άτεκνον αδελφόν του.
10 Το γεγονός αυτό εφάνη στον Θεόν πολύ κακόν, ο δε Θεός εθανάτωσε τον Αυνάν δια την κακήν αυτήν πράξιν.
11 Ο δε Ιούδας είπε τότε εις την Θαμαρ· “κάθισε στο πατρικόν σου σπίτι χήρα, έως ότου ανδρωθή ο τρίτος μου υιός ο Σηλώμ”. Είπε δε ο Ιούδας τα λόγια αυτά, χωρίς και να έχη κατά νουν να δώση την Θαμαρ σύζυγον του Σηλώμ, επειδή εφοβήθη μήπως και αυτός αποθάνη, όπως και οι δύο άλλοι αδελφοί του. Η Θαμαρ υπακούουσα εις την εντολήν του πενθερού της μετέβη και έμενεν στο πατρικό της σπίτι.
12 Επέρασεν αρκετόν χρονικόν διάστημα και απέθανεν η Σαυα, η σύζυγος του Ιούδα. Αφού επέρασε το χρονικόν διάστημα του πένθους του κατά τα κρατούντα έθιμα, μετέβη ο Ιούδας και ο ποιμήν του Ειράς ο Οδολλαμίτης εις Θαμνά προς τους κουρεύοντας τα πρόβατά του.
13 Ανήγγειλαν δε εις την Θαμαρ την νύμφην του λέγοντες· “ιδού ο πενθερός σου μεταβαίνει εις Θαμνά δια το κούρευμα των προβάτων του”.
14 Αυτή δε αφήρεσε τα ιμάτια της χηρείας της, έβαλε καλύπτραν  στο πρόσωπόν της, εκαλλωπίσθη και εκάθισε πλησίον εις τας πύλας της πόλεως Αινάν, η οποία ευρίσκεται εις την οδόν την προς Θαμνά. Εκαλλωπίσθη δε κατά τον προκλητικόν αυτόν τρόπον, δια να δελεάση και παρασύρη τον Ιούδαν, επειδή είδεν ότι αυτός δεν της είχε δώσει ως σύζυγον τον Σηλώμ ο οποίος εν τω μεταξύ είχεν ανδρωθή.
15 Ο Ιούδας, όταν είδεν αυτήν την εξέλαβεν ως κοινήν γυναίκα, διότι εκείνη είχε κατακρύψει το πρόσωπον με την καλύπτραν και δεν την ανεγνώρισε.
16 Ελοξοδρόμησε λοιπόν προς αυτήν και της είπεν· “άφησέ με να έλθω εις συνάφειαν μαζή σου”- δεν είχεν αντιληφθή ότι αυτή ήτο η νύμφη του- εκείνη τον ηρώτησε. “Τι θα μου δώσης εάν έλθης εις συνάφειαν μαζή μου;”
17 Εκείνος απήντησε· “θα σου στείλω ένα κατσίκι από τα γιδοπρόβατά μου”. Εκείνη του είπε· “θα δεχθώ να έλθης εις συνάφειαν μαζή μου, εάν μέχρις ότου μου στείλης το κατσίκι, μου δώσης κάποιαν εγγύησιν”.
18 Εκείνος της είπεν· “τι εγγύησιν θέλεις να σου δώσω;” “Θέλω να εμού δώσης, απήντησεν εκείνη, το δακτυλίδι σου, την αλυσίδα που φέρεις εις τον λαιμόν σου, και το ραβδί που κρατάς εις τα χέρια σου”. Εκείνος της έδωσεν αυτάς τας εγγυήσεις, ήλθεν εις συνάφειαν με αυτήν και την αφήκεν έγκυον.
19 Η Θαμαρ αμέσως μετά την πράξιν εσηκώθηκε και ανεχώρησε. Αφήρεσε την καλύπτραν της και εφόρεσε πάλιν τα ενδύματα της χηρείας της.

Ερώτηση 13η
Τελικά οι εντολές είναι μόνο 10; ή παραπάνω αφού έως τη στιγμή της επιστροφής του Μωυσή στους ισραηλίτες ο θεός δίνει και άλλες εντολές.

ΕΞΟΔΟΣ Κεφ21/1, 7, 20(Μεταχείριση δούλων )
2 Εάν αποκτήσης Εβραίον ως δούλον, εξ έτη θα είναι δούλος σου. Κατά το έβδομον έτος θα απέλθη ελεύθερος δωρεάν, χωρίς να καταβάλη εις σε εξαγοράν.
7 Εάν Εβραίος πωλήση εις άλλον Εβραίον την θυγατέρα του ως δούλην, αυτή δεν θα εξέλθη ελευθέρα, όπως εξέρχονται αι δούλαι των ειδωλολατρών,……..
20 Εάν κανείς κτυπήση με ράβδον τον δούλον του η την δούλην του και αποθάνη κατά την ώραν που δέρεται, θα τιμωρηθή ο κύριος ούτος, διότι είναι ένοχος.
21 Εάν όμως ο δούλος ούτος ζήση μίαν η δύο ημέρας, δεν θα τιμωρηθή ο κύριος ούτος, διότι ο δούλος θεωρείται ότι είναι χρήμα του, ιδιοκτησία του.

ΕΞΟΔΟΣ Κεφ22/20
20 Εκείνος που προσφέρει θυσίαν εις αλλους θεους, θα καταδικάζεται, και θα εξολοθρεύεται δια θανάτου. Μονον στον Κυριον θα προσφέρετε θυσίας.


Ερωτηση 14η
Το χρήμα χαίρει της Θεϊκής αποδοχής;

ΕΞΟΔΟΣ κεφ30/11-13
11 Ωμίλησεν ακόμη ο Κυριος προς τον Μωϋσήν και είπεν·
12 “εάν θελήσης να αριθμήσης τους Ισραηλίτας και να μάθης το πλήθος αυτών, ας δώση ο καθένας στον ναόν του Κυρίου ωρισμένον ποσόν χρημάτων ως λύτρον της ψυχής του και κανείς από αυτούς δεν θα πάθη τίποτε κατά την αρίθμησιν.
13 Οσοι θα συμπεριληφθούν εις την αρίθμησιν αυτήν, θα δώσουν ως λύτρον της ψυχής των τούτο· Το ήμισυ του διδράχμου, το οποίον κυκλοφορεί στον ναόν. Είκοσι οβολούς έχει τούτο το δίδραχμον. Το ήμισυ αυτού του διδράχμου θα δίδετε σεις ως προσφοράν στον Κυριον.


Ερώτηση 14η
Υπάρχει εντολή «ΚΥΡΙΟΥ» να σκοτώσεις τον αδελφό, συγγενή ή φίλο σου και να σου δοθεί ευλογία για αυτή σου την πράξη και μάλιστα σε  σε  πρότυπα  «ΤΖΙΧΑΤ»;

ΕΞΟΔΟΣ κεφ32/27-29
27 Είπε προς αυτούς Ο Μωϋσής· “τάδε λέγει Κυριος ο Θεός Ισραήλ· Ζωσθήτε ο καθένας σας και θέσατε την ρομφαίαν σας στον μηρόν, διέλθετε και επανέλθετε από την μίαν είσοδον του στρατοπέδου μέχρι της άλλης, περάσατε δια μέσου του στρατοπέδου και θανατώσατε καθένας τον ένοχον αδελφόν του, τον φίλον του, τον συγγενή του”.
28 Οι Λευίται έκαμαν, όπως τους διέταξεν ο Μωϋσής, και εθανατώθησαν κατά την ημέραν εκείνην τρεις χιλιάδες άνδρες.
29 Είπε τότε στους λευΐτας ο Μωϋσής· “σήμερόν με τους φόνους αυτούς εξεπληρώσατε με τας χείρας σας υπηρεσίαν προς τον Κυριον, θανατώσαντες ο άλλος τον υιόν του και άλλος τον αδελφόν του. Δι' αυτήν σας την πράξιν θα δοθή εις σας ειδική ευλογία του Θεού”.

Ερωτηση 15η
Ανθρωποθυσίες και με  «νόμο»;

ΛΕΥΙΤΙΚΟΝ κεφ27/29
29 καὶ πᾶν, ὃ ἐὰν ἀνατεθῇ ἀπὸ τῶν ἀνθρώπων, οὐ λυτρωθήσεται, ἀλλὰ θανάτῳ θανατωθήσεται.
Μεταφραση:
29 Καθε άνθρωπος, ο οποίος δια ταξίματος ανεκκλήτου θα ταχθή εξ ολοκλήρου στον Κυριον, δεν είναι δυνατόν να εξαγορασθή πρέπει οπωσδήποτε να θανατωθεί.

Ερωτηση 16η
Θανατική ποινή για μάζεμα ξύλων (εργασια) το Σάββατο και μάλιστα με εντολή του θεού;
ΑΡΙΘΜΟΙ κεφ15/32-36
32 Εμεναν τότε οι Ισραηλίται εις την έρημον. Είδον ένα άνθρωπον να μαζεύη ξύλα κατά την ημέραν του Σαββάτου και να καταλύη έτσι την σαββατικήν αργίαν.
33 Αυτοί, που τον εύρον να μαζεύη ξύλα κατά την ημέραν του Σαββάτου, τον ωδήγησαν προς τον Μωϋσήν και τον Ααρών και προς όλον τον λαόν των Ισραηλιτών.
34 Τον έθεσαν εις την φυλακήν, διότι δεν εγνώριζαν τι να κάμουν εις αυτόν, ποίαν τιμωρίαν να του επιβάλουν.
35 Ο Κυριος ομίλησε προς τον Μωϋσήν και είπεν· “ο άνθρωπος αυτός πρέπει να τιμωρηθή με θάνατον· να τον λιθοβολήση όλος ο λαός”.
36 Ωδήγησεν αυτόν όλος ο λαός έξω από το στρατόπεδον και ελιθοβόλησαν όλοι αυτόν έξω από το στρατόπεδον, όπως δίεταξεν ο Κυριος τον Μωϋσήν.

Ερωτηση 17η
Ο θεός δίνει εντολές σε ισραηλίτες όχι μονό να σκοτώσουν αλλά να μην αφήσουν κανέναν ζωντανό;
Τα ακόλουθα κείμενα είναι ο ορισμός της αγάπης;
Πως είναι δυνατόν στο κατηχητικό να τους διέφυγε τουλάχιστον να το στρογγυλέψουν ;

Ιησου του ΝΑΥΗ κεφ8/22-29
22 Οι ενεδρεύοντες δέ, που κατέλαβον την πόλιν, εξήλθαν από αυτήν εις συνάντησιν των εχθρών και έτσι οι κάτοικοι της Γαι ευρέθησαν ανάμεσα στους δύο στρατούς του Ισραήλ, διότι ούτοι μεν από τους Ισραηλίτας ευρίσκοντο από έδω και οι άλλοι από εκεί. Οι Ισραηλίται εκτύπησαν και εφόνευσαν όλους, μέχρις ότου κανείς δεν εσώθη και κανείς δεν κατώρθωσε να διαφύγη.
23 Συνέλαβον δε ζώντα και τον βασιλέα της Γαι και τον οδήγησαν ενώπιον του Ιησού.
24 Οταν οι Ισραηλίται ετελείωσαν να φονεύουν όλους τους κατοίκους της Γαι, οι οποίοι ήσαν εις τας πεδιάδας και στο όρος και εις την κατωφέρειαν, όπου και κατεδίωξαν αυτούς            όσους είχαν απομείνει εκεί.
25 Κατά την ημέραν εκείνην όλοι οι φονευθέντες από ανδρός έως γυναικός, όλοι οι κάτοικοι της Γαι, έφθασαν τας δώδεκα χιλιάδας.
27 Από όσα υπήρχον εις την πόλιν μόνον τα ζώα και τα λάφυρα επήραν οι Ισραηλίται, τα οποία επήραν ως λείαν πολέμου, σύμφωνα με την εντολήν του Κυρίου, όπως διέταξεν ο Κυριος.
28 Ο Ιησούς κατέκαυσεν εξ ολοκλήρου την πόλιν. Εις ερείπια και εις χώμα ακατοίκητον μετέβαλεν αυτήν έως σήμερα.
29 Τον δε βασιλέα της Γαι εκρέμασεν εις διχαλωτόν ξύλον και τον αφήκεν εκεί έως την εσπέραν. Κατά την δύσιν του ηλίου διέταξεν ο Ιησούς και κατεβίβασαν το πτώμα του από το ξύλον, το έρριψαν στον λάκκον και εσώριασαν επάνω εις αυτό λίθους, οι οποίοι και υπάρχουν εκεί μέχρι σήμερα.

ΙΗΣΟΥ του ΝΑΥΗ καφ11/11-15
11 Οι Ισραηλίται επέρασαν εν στόματι μαχαίρας κάθε τι που ανέπνεε και εζούσε, εξωλόθρευσαν όλους και δεν αφήκαν τίποτε το ζωντανόν. Την δε Ασώρ παρέδωσαν στο πυρ.
12 Ο Ιησούς κατέλαβεν όλας τας πόλεις των βασιλείων αυτών, συνέλαβε τους βασιλείς των και επέρασεν όλους αυτούς εν στόματι μαχαίρας, τους εξωλόθρευσεν, όπως είχε διατάξει ο Μωϋσής ο δούλος του Κυρίου.
13 Αλλά οι Ισραηλίται δεν έκαυσαν τας πόλεις που ήσαν κτισμένες επάνω εις υψώματα, πλην της Ασώρ, την οποίαν και μόνην επυρπόλησαν.
14 Επίσης δεν έκαυσαν τα λάφυρα των εχθρών, άλλα τα επήραν δια τον εαυτόν των. Ολους όμως τους άλλους τους εξωλόθρευσαν εν στόματι μαχαίρας μέχρις ότου τους κατέστρεψαν τελείως και δεν αφήκαν καμμίαν ζωντανήν ύπαρξιν.
15 Οπως διέταξεν ο Κυριος τον δούλον του Μωϋσήν και όπως επίσης διέταξεν ο Μωϋσής τον Ιησούν, έτσι έκαμεν ο Ιησούς. Δεν παρέβη τίποτε από όλα όσα τον διέταξεν ο Μωϋσής.

Μακκαβαιων κεφ8/24,30,32,33
24 Με την βοήθειαν και την συμμαχίαν του παντοδυνάμου Θεού κατέσφαξαν οι Ιουδαίοι υπέρ τους εννέα χιλιάδας εχθρούς, ετραυμάτισαν δε και ακρωτηρίασαν το μεγαλύτερον μέρος του στρατού του Νικάνορας, τους δε άλλους έτρεψαν εις φυγήν.
30 Κατά δε την μάχην εναντίον του Τιμοθέου και του Βακχίδου εφόνευσαν υπέρ τας είκοσι χιλιάδας εχθρών, κατέλαβον με πολλήν ευκολίαν ισχυρά φρούρια, εμοιράσθησαν δε μεταξύ των πλήθος λαφύρων εις ίσα μέρη δια τους εαυτούς των και δι' εκείνους, οι οποίοι είχαν υποφέρει από τους διωγμούς, δια τα ορφανά, δια τας χήρας, όπως επίσης και δια τους γέροντας.


Ερωτηση 18η
Ο θεός υπακούει στις κατάρες των θνητών;

Β ΒΑΣΙΛΕΩΝ κεφ 2/23-24
23 Ο Ελισαίος ανεχώρησεν από την Ιεριχώ προς την Βαιθήλ. Ενώ δε ανέβαινεν αυτός τον δρόμον του, εβγήκαν μικρά παιδιά από την πόλιν και τον ενέπαιζαν λέγοντα· “ανάβαινε, φαλακρέ, ανάβαινε”.
24 Εγύρισεν οπίσω προς αυτά ο Ελισαίος, τα είδε και τα κατηράσθη εν ονόματι του Κυρίου· και ιδού εβγήκαν δύο άρκτοι από το δάσος και κατεσπάραξαν τεσσαράκοντα δύο παιδιά από αυτά.

Ερώτηση 19η
Ερωτικού περιεχομένου κείμενο με ερωτικές  περιγραφέςκαι φαντασιώσεις;
ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
Κεφ 1/9,10,13
9 Σε παρομοιαζω αγαπημενη μου μ΄ωραια φοραδοπουλα ζεμενει στα αρματα του Φαραω.
10.τι ωμορφα που είναι τα μαγουλα σου στα σκουλαρικια αναμεσα κιο τραχηλο σου μεσα στα γιορτάνια!
Κεφ 4/1-5,10
1 Ιδού, είσαι ωραία συ, η σύντροφος της ζωής μου. Είσαι ωραία. Τα μάτια σου είναι ωσάν δύο περιστέρια, πίσω από την διαφανή καλύπτραν του προσώπου σου. Αι τρίχες της κεφαλής σου μοιάζουν με τας αγέλας των αιγών, αι οποίαι εφάνησαν, να έρχωνται σαν κύματα από την Γαλαάδ.
2 Τα δόντια σου είναι λευκά, ωσάν τας αγέλας των φρεσκοκουρεμένων προβάτων, που εξήλθαν μόλις προ ολίγου αυτό το λουτρόν. Ολαι με δίδυμα, κανένα από αυτά δεν μένει στείρον.
3 Τα χείλη σου είναι ωσάν το κόκκινο σειρίτι, και η λαλιά σου ωραία. Καθε παρειά σου, πίσω από την διαφανή καλύπτραν του προσώπου σου, μοιάζει με ροδαλόν ήμισυ τμήμα ροδιού.
4 Ο τράχηλός σου μοιάζει σαν τον ωραίον υψηλόν πύργον του Δαβίδ, ο οποίος έχει οικοδομηθή εις περίοπτον θέσιν. Χιλιαι μεγάλαι ασπίδες κρέμονται από αυτόν· πλήθος βέλη και ακόντια δια τους στρατιώτας.
5 Οι δύο μαστοί σου μοιάζουν σαν δυό νεβρούς, δίδυμα ζαρκάδια, που βόσκουν ανάμεσα εις τα κρίνα.
10 Νυμφη και αδελφή μου, διατί είναι τόσον ωραία τα στήθη σου; Διατί οι μαστοί σου είναι μεθυστικώτεροι από τον οίνον και η ευωδία των ενδυμάτων σου ανωτέρα από όλα τα αρώματα;

Κεφ6/5-7 ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
5 Γυρισε αλλού, μακράν από εμέ τα μάτια σου, διότι αυτά με την μαγείαν των με ανεπτέρωσαν. Αι τρίχες της κεφαλής σου ομοιάζουν με κοπάδια αιγών, που έχουν αναφανή από την περιοχήν του Γαλαάδ.
6 Τα ολόλευκα δόντια σου ομοιάζουν με κοπάδια φρεσκοκουρευμένων λευκών προβάτων, τα οποία μόλις τώρα εβγήκαν από το λουτρόν και είναι καθαρά και λευκά. Ολαι αι αμνάδες έχουν δίδυμα, καμμία στείρα δεν υπάρχει ανάμεσα εις αυτάς.
7 Ωσάν κόκκινο σειρήτι τα χείλη σου, ωραία και γεμάτη χάριν η λαλιά σου. Καθε παρειά σου, πίσω από την διαφανή καλύπτραν, φαίνεται σαν το ροδοκκόκινο ήμισυ ροδιού.
Κεφ7 / 2-6,8,9
2 Ωραίον είναι το βάδισμά σου με τα εύμορφα υποδήματά σου ω κόρη αρχόντων! Καλλιτεχνικόν ρυθμόν και αρμονίαν έχουν οι μηροί σου, όμοιοι με περιδέραιον, ωσάν κομψοτέχνημα μεγάλου τεχνίτου.
3 Ο τορνευτός ομφαλός σου ομοιάζει με κοσμημένον κύπελλον από το οποίον δεν λείπει ποτέ ο οίνος. Η κοιλία σου ομοιάζει με θημωνιάν σίτου, φραγμένην με κρίνα.
4 Οι δύο μαστοί σου ομοιάζουν σαν δίδυμα μικρά ζαρκάδια.
5 Ο τράχηλός σου ωσάν πύργον από ελεφαντοστούν, τα μάτια σου, αστραφτερά και ολοκάθαρα, όπως αι δεξάμεναί αι παρά τας πύλας της Εσεβών, πόλεως πολλών κατοίκων. Η μύτη σου ωσάν πύργος του Λιβάνου εστραμμένου προς την Δαμασκόν.
6 Η κεφαλή σου επάνω στο σώμα σου ομοιάζει σαν το όρος Καρμηλον. Αι πλεξίδες της κεφαλής σου ακτινοβολούν ωσάν πορφύρα και αυτός ο βασιλεύς, όταν διέρχεται εμπρός σου, είναι σαν να δένεται με αυτάς.

8 Το ανάστημά σου ομοιάζει με φοίνικα και οι μαστοί σου με σταφύλια αμπέλου.
9 Είπα· θα αναβώ επάνω στον φοίνικα, θα φθάσω εις τα υψη αυτού, και οι μαστοί σου θα είναι πλησίον μου ωσάν σταφύλια αμπέλου, και η ευωδία της ρινός σου ως ευωδία μήλων.


Ερώτηση 20η
Αυτή είναι η θέση της γυναίκας;
1 Η γυναίκα θα δεχθή ως άνδρα της εκείνον, που θα της επιβάλλουν. Ο άντρας όμως μπορεί να διαλέξει στις κοπέλες ανάμεσα.


Ερωτηση 21η
Γιατι τοσο μισος σε ελληνινες κι σε φυλα ελληνικης καταγωγης;

Σοφια Σειραχ Κεφ47/7
7 Συνέτριψε τους γύρω εχθρούς και εξουδένωσε τους εχθρούς, τους Φιλισταίους. Τα συντριπτικά του κτυπήματα τους κρατούν μέχρι σήμερον αδύνατους και ταπεινωμένους.

Σοφια Σειραχ Κεφ50/25
25 Δυο έθνη απεστράφη η ψυχή μου, το δε τρίτον δεν είναι καν έθνος.
26 Αυτά είναι οι κάτοικοι του όρους Σηείρ, οι Φιλισταίοι και ο μωρός λαός, που κατοικεί εις τα Σικυμα, οι Σαμαρείται.

Ζαχαριας κεφ9/6,9-15
6 Εις την Αζωτον θα εγκατασταθούν αλλοεθνείς· έτσι  θα ταπεινώσω την υπερηφάνειαν των Φιλισταίων.
13 Διότι σας, της φυλής Ιούδα, σας εχρησιμοποίησα και σας ετέντωσα ως τόξον, ως άλλην δε φαρέτραν εγέμισα με βέλη τους άλλους Ισραηλίτας. Θα εξεγείρω τα τέκνα σου, ω Σιών, εναντίον των τέκνων των Ελλήνων και θα σε χειρισθώ ως ρομφαίαν πολεμιστού.
14 Ο Κυριος θα επέλθη εναντίον αυτών των εχθρών και τα βέλη του θα εξακοντισθούν ως αστραπαί. Ο Κυριος ο παντοκράτωρ θα σαλπίση με σάλπιγγα και θα βαδίση εναντίον αυτών προκαλών αναταραχήν με την δικαίαν αυτού απειλήν.
15 Αλλά ο Κυριος ο παντοκράτωρ, θα βοηθήση τους Ιουδαίους και θα εξοντώσουν τους εχθρούς. Θα τους καταχώσουν με τους λίθους της σφενδόνης των, θα τους καταπιούν, όπως πίνουν τον οίνον, θα γεμίσουν δοχεία από αίμα όπως γεμάται από το αίμα των θυσιαζομένων ζώων είναι αι φιάλαι και το θυσιαστήριον των ολοκαυτωμάτων.
***Φιλισταίοι: Ελληνικό φύλο ή ΕΛΛΗΝΕΣ

ΗΣΑΪΑΣ Κεφ9/10
11 Ο Κυριος θα κατασυντρίψη τους εχθρούς, οι οποίοι επέρχονται εναντίον της Ιερουσαλήμ, αυτούς τους εχθρούς θα τους διασκόρπιση.
12 Θα συντρίψη και θα διασκόρπιση την Συρίαν από ανατολάς και τους Ελληνας, δηλαδή τους Φιλισταίους, από δυσμάς, αυτούς οι οποίοι κατατρώγουν με όλον των το στόμα τον Ισραηλιτικόν λαόν. Παρ' όλην δε την σκληράν αυτήν τιμωρίαν ο θυμός του Κυρίου δεν θα αποστραφή και δεν θα καταπαύση. Και δια τούτο η χειρ του είναι ακόμη υψωμένη, ετοίμη να αποστείλη και νέας τιμωρίας.

ΙΖΕΚΕΪΛΚεφ25/15-17
15 Δια τούτο αυτά λέγει ο Κυριος· “επειδή οι Φιλισταίοι, ποθούντες εκδίκησιν, ξηγέρθησαν κατά των Ισραηλιτών και τους εξεδικήθησαν δοκιμάζοντες με όλην των την ψυχήν μοχθηράν χαράν και επιθυμούντες να εξολοθρευθούν οι Ιουδαίοι μέχρις ενός,
16 δια τούτο αυτά λέγει ο Κυριος· Ιδού, εγώ εκτείνω την τιμωρόν χείρα μου εναντίον των Φιλισταίων και θα εξολοθρεύσω τους Κρήτας και θα καταστρέψω όλους τους κατοίκους, που έχουν απομείνει εις την παραλίαν.
17 καὶ ποιήσω ἐν αὐτοῖς ἐκδικήσεις μεγάλας, καὶ ἐπιγνώσονται διότι ἐγὼ Κύριος ἐν τῷ δοῦναι τὴν ἐκδίκησίν μου ἐπ' αὐτούς.
17 Θα αποστείλω μεγάλας και σκληράς τιμωρίας εναντίον των. Και έτσι, όταν θα επιφέρω την τιμωρίαν αυτήν εναντίον των, θα μάθουν καλά, ότι εγώ είμαι ο Κυριος”.

Καινή διαθήκη

Ερώτηση 22η
Ο Χριστιανικός νόμος στην καινή διαθήκη είναι του Μωϋσεως;

ΚΑΤΑ  ΜΑΤΘΑΙΟΝ Ε/17
17 Μη νομίσετε ότι ήλθα να καταλύσω τον νόμον του Μωϋσέως η την διδασκαλίαν των προφητών. Δεν ήλθα να καταλύσω αυτά, αλλά να τα τηρήσω, να τα εκπληρώσω και να τα ολοκληρώσω εις ένα τέλειον νόμον.
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ζ/12
12. Ώστε ο μεν Μωαϊκος νομος είναι Αγιος και κάθε εντολη του νόμου αυτό΄θ είναι αγια και δικαια και ευερετική
Προς Εβραιους ι /28
28 Εάν κανείς παραβή τον μωσαϊκόν Νομον, καταδικάζεται χωρίς καμμίαν επιείκειαν εις θάνατον “επί τη βάσει της καταθέσεως δύο η τριών μαρτύρων”.


Ερωτηση  23η
Ήρθε να φέρει αγάπη και ειρήνη ή σκοτωμό;

ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ Κεφ ι/34
34 Μη νομίσετε ότι ήλθα να επιβάλω  ειρήνην εις την γην. Δεν ήλθα να φέρω ειρήνην, αλλά μάχαιραν και διαίρεσιν.

Ερωτηση 24η
Αυτός είναι ο λόγος που πέρασαν εκατοντάδες χρόνια για να "Αγιοποιηθεί" η μητέρα του Χριστού;

\ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ  ιγ/47-48
47 Του είπε δε κάποιος· “ιδού η μητέρα σου και οι αδελφοί σου στέκουν έξω και θέλουν να σε ιδούν”.
48 Ο δε Ιησούς απεκρίθη και του είπε· “ποιά είναι η μητέρα μου και ποιοί είναι οι αδελφοί μου;”
49 Και αφού άπλωσε το χέρι του επάνω στους μαθητάς του είπε· “αυτοί είναι η μητέρα μου και οι αδελφοί μου.
50 Διότι όποιος θα γνωρίση και θα εφαρμόση το θέλημα του ουρανίου Πατρός μου, αυτός είναι αδελφός μου και αδελφή μου και η μητέρα μου”

Ερώτηση 25η
Ο θεός είναι μόνο για τους Ισραηλίτες;

ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ιε/24,31
24 Εκείνος απήντησε· “δεν έχω σταλή παρά μόνον για τα χαμένα πρόβατα του Ισραηλιτικού λαού”
31 ώστε να θαυμάζουν τα πλήθη του λαού βλέποντα κωφούς να ακούουν, βωβούς να ομιλούν, κουλλούς υγιείς, χωλούς να περιπατούν και τυφλούς να βλέπουν. Και εδόξασαν όλοι τον Θεόν του Ισραήλ.

ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ζ/26-27
26 Αυτή δε η γυναίκα ήτο κατά την μόρφωσιν και την θρησκείαν Ελληνίδα, δηλαδή ειδωλολάτρις, κατά δε την καταγωγήν και την πατρίδα Συροφοινίκισσα. Και παρακαλούσε αυτόν να διώξη το δαιμόνιον από την θυγατέρα της.
27 Ο δε Ιησούς της είπεν· “άφησε πρώτα να χορτασθούν τα τέκνα του Θεού, δηλαδή οι Ισραηλίται, διότι δεν είναι ορθόν να πάρη κανείς το ψωμί των παιδιών και να το ρίξη εις τα σκυλάκια, δηλαδή στους ειδωλολάτρας”.

Ερώτηση 26η
Μόνο αυτοί που δεν πάνε με γυναίκα  είναι κοντά στο θεο;

ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ  ιθ/12
12 Διότι υπάρχουν ευνούχοι, οι οποίοι εγεννήθησαν τέτοιοι εκ κοιλίας μητρός. Και υπάρχουν ευνούχοι, οι οποίοι ευνουχίσθησαν από τους ανθρώπους. Υπάρχουν όμως και άλλοι ευνούχοι οι οποίοι δια να αφοσιωθούν εις την βασιλείαν του Θεού και κερδήσουν ασφαλέστερα την σωτηρίαν, ηγωνίσθησαν κατά της εμφύτου ορμής, αυτοπροαιρέτως απέχουν από τον γάμον και ζουν ισοβίως αγνοί και παρθένοι. Οποιος ημπορεί να παραδεχθή και να εφαρμόση τον λόγον αυτόν, ας προχωρήση στον δρόμον της σωφροσύνης και αγνότητος”.

Προς Κορινθίους Β κεφ Ζ/1-2
1 Ως προς εκείνα δε που μου εγράψατε, σας λέγω ότι καλόν είναι να μη έχη και να μην  αγγίσει καθόλου ο άνθρωπος γυναίκα.
2 Επειδή όμως υπάρχει φόβος να παρασυρθή εις πορνείας, ας έχη ο καθένας την γυναίκα του και καθεμία ας έχη τον άνδρα της.

Ερώτηση 27η
Για αυτό το λόγω έχουν ταπεινά  αυτοκίνητα και ζωή οι δεσποτάδες;

ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ιθ/24
24 Και πάλιν σας λέγω, είναι ευκολώτερον να περάση γκαμήλα από την τρύπα που ανοίγει η βελόνι, παρά πλούσιος να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού”.

Ερωτηση  28η
Γιατί στο κατηχητικό  δεν μας είπαν ποτέ ότι οι Ιουδαίοι αρχιερείς είχαν δούλους και ότι ο μαθητής του Ιησού έκοψε το αυτί του δούλου αρχιερέως και όχι του στρατιώτη ;
Αλλά γιατί δεν περιγράφει ο Ματθαίος την κόλληση  του αυτιού παρά μόνο ο ένας από τους τρεις ευαγγελιστές  ;

ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ  κστ/51-52
51 Και ιδού ένας από εκείνους που ήταν μαζή με τον Ιησούν, άπλωσε το χέρι, ετράβηξε το μαχαίρι του, εκτύπησε τον δούλον του αρχιερέως και του έκοψε το αυτί.
52 Τοτε λέγει εις αυτόν ο Ιησούς· “βάλε το μαχαίρι σου πίσω εις την θέσιν του· διότι όσοι επήραν μαχαίρι εναντίον του πλησίον των, θα πεθάνουν με μαχαίρι.

Ερωτηση 29η
Αν ο πατέρας ζει έξω από τον ηθικό νόμο «όποιου θεού», οι κοντινοί του άνθρωποι πρέπει να τον μισήσουν; ή έχουν την ηθική υποχρέωση να κάνουν το παν για να τον βγάλουν από τον λάθος δρόμο όπως ακριβώς θα έκανε και αυτός για τα παιδιά του;

ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑ ιδ/26
26 “εάν κανείς έρχεται προς εμέ και δεν μισή τον πατέρα του και την μητέρα και την γυναίκα και τα τέκνα και τους αδελφούς και τας αδελφάς, εφ' όσον αυτοί του είναι πρόσκομμα εις την νέαν ζωήν του, ακόμη δε δεν μισή και την ζωήν του,  αυτός δεν ημπορεί να είναι μαθητής μου.

Ερωτηση 30η
Υπάρχει εντολή θανάτου στη καινή διαθήκη και προτροπή για αγορά «μάχαιρας» και μας το απέκρυψαν στο κατηχητικό;

ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑ ιθ/27
27 Οσον δε δια τους εχθρούς μου εκείνους που δεν με ήθελαν βασιλέα των, φέρετέ τους εδώ και κατασφάξατέ τους εμπρός μου”.

Προς Εβραιους ι /28
28 Εάν κανείς παραβή τον μωσαϊκόν Νομον, καταδικάζεται χωρίς καμμίαν επιείκειαν εις θάνατον “επί τη βάσει της καταθέσεως δύο η τριών μαρτύρων”.

ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑ  κβ/36
Κείμενο αρχικό
36 εἶπεν οὖν αὐτοῖς· Ἀλλὰ νῦν ὁ ἔχων βαλάντιον ἀράτω, ὁμοίως καὶ πήραν, καὶ ὁ μὴ ἔχων πωλήσει τὸ ἱμάτιον αὐτοῦ καὶ ἀγοράσει μάχαιραν.
Μετάφραση
36 Είπε λοιπόν εις αυτούς· “τα πράγματα τώρα αλλάζουν και πρέπει να είσθε συνετοί και προνοητικοί, διότι θα συναντήσετε δυσκολίας. Εκείνος που έχει βαλάντιον, ας το παρή μαζή του, διότι θα του χρειασθούν χρήματα. Το ίδιο ας κάμη και εκείνος που έχει σακκίδιο· ας το παρή γεμάτο τρόφιμα και ας πωλήση το ένδυμά του εκείνος που δεν έχει μάχαιραν, δια να αγοράση.

Ερωτηση 31η
Από την ερμηνεία του Τρεμπέλα διαβαζουμε: «Καθήκοντα κυρίων και δούλων», άρα υπάρχει αποδοχή της δουλείας στο χριστιανισμό και μήπως τα «καθήκοντα» μας εκπλήσσουν;

Προς Εφεσιους ΣΤ/5-8
5 Οι δούλοι να υπακούετε στους κατά σάρκα κυρίους σας με φόβον και τρόμον, με ευθύτητα και ειλικρίνειαν της καρδίας σας, σαν να υπακούετε στον Χριστόν.
6 Οχι δε με υποκριτικήν εξωτερικήν υποταγήν, που γίνεται έτσι για τα μάτια και εφ' όσον σας βλέπουν οι κύριοί σας, όπως κάμνουν αυτοί που επιδιώκουν να αρέσουν στους ανθρώπους, αλλά να υπακούετε σαν δούλοι του Χριστού, πράττοντες το θέλημα του Θεού με όλην σας την ψυχήν·
7 με την καλήν και ευμενή διάθεσιν, σαν να υπηρετήτε τον Κυριον και όχι ανθρώπους.
8 Να ξέρετε δε ότι εκείνο το αγαθόν, που θέλει πράξει κάθε άνθρωπος, τούτο και θα πάρη πάλιν από τον Κυριον ανταμειβόμενος δι' αυτό, είτε δούλος είναι είτε ελεύθερος.

Προς Τιμόθεο Α ΣΤ/1-2
1 Οσοι δούλοι είναι κάτω από τον ζυγόν των απίστων, ας θεωρούν αξίους κάθε τιμής τους κυρίους των και ας φέρωνται απέναντι αυτών με σεβασμόν και τιμήν, δια να μη δίδουν αφορμήν να συκοφαντήται και να υβρίζεται το όνομα του Θεού και η διδασκαλία του Χριστού.
2 Οσοι δε έχουν ως κυρίους των πιστούς Χριστιανούς, ας μη τους περιφρονούν και ας μη παίρνουν πολύ θάρρος απέναντί των, εκ του γεγονότος, ότι είναι αδελφοί δια του Χριστού. Αλλά ας δουλεύουν περισσότερον, διότι αυτοί που απολαμβάνουν τους καρπούς της καλής δουλείας των, είναι πιστοί και αγαπητοί Χριστιανοί.

Ερώτηση 32η
Ευλογία θεού με επίκεντρο την μεγαλύτερη πρόσφορα στο θυσιαστήριο και όχι την  ενάρετη ζωή;

Προς Εβραιους ΙΑ/4
Χαρις εις την πίστιν, που είχεν ο Αβελ, επρόσφερεν στον Θεόν τελειοτέραν θυσίαν από τον Καϊν. Δια την πίστιν του δε αυτήν, του εδόθη εκ μέρους του Θεού η μαρτυρία, ότι είναι δίκαιος· διότι ο ίδιος ο Θεός επεβεβαίωσεν, ότι εδέχθη ευαρέστως τα δώρα της θυσίας του.

Ερώτηση 33η
Ποια η σχέση της γυναίκας με τη διδασκαλία του «Κυρίου»

Προς Κορινθιους Α ΙΑ/3,5,6
3 Θελω δε ακόμη να γνωρίζετε ότι κάθε Χριστιανού ανδρός η κεφαλή, που τον διευθύνει και τον κυβερνά προς το καλόν, είναι ο Χριστός. Κεφαλή δε της γυναικός είναι ο σύζυγος της. Κεφαλή δε του ένανθρωπήσαντος Χριστού είναι ο Θεός.
5 Καθε δε γυναίκα, η οποία εξ αντιθέτου, όταν προσεύχεται η όταν φανερώνη το θέλημα του Θεού έχει ακάλυπτον την κεφαλήν, κατεντροπιάζει την κεφαλήν της, διότι παρουσιάζεται ότι στασιάζει κατά του ανδρός, διεκδικεί εξουσίαν ανδρός και ότι επί πλέον είναι άσεμνος. Διότι καταπίπτει εις την ιδίαν άκοσμον κατάστασιν με την γυναίκα εκείνην, η οποία έχει ξυρίσει την καφαλήν της.
6 Διότι εάν δεν έχη ένα σεμνόν κάλυμμα εις την κεφαλήν η γυναίκα, ας κουρεύεται τότε όπως και ο άνδρας. Εάν δε είναι απρεπές και αηδές εις την γυναίκα το να κουρεύεται, η το να ξυρίζεται, τότε ας καλύπτεται καλά.

Προς Κολασσαεις
18 Αι γυναίκες να υποτάσσεσθε στους άνδρας σας, σαν να υποτάσσεσθε στον Κυριον (ο οποίος και παραγγέλλει αυτήν την υποταγήν).

Προς Τιμοθεον Α Β/12,13,15
12 Δεν επιτρέπω δε εις την γυναίκα να διδάσκη εις τας λατρευτικάς συγκεντρώσεις των πιστών, ούτε να κυριαρχή και να εξουσιάζή επί του ανδρός, αλλά να παραμένη ήσυχος χωρίς αντιρρήσεις και θορύβους.
13 Ταιριάζει να υποτάσσεται η γυναίκα, διότι ο Αδάμ επλάσθη πρώτος και έπειτα από αυτόν επλάσθη η Εύα.
15 Θα σωθή δε κάθε γυναίκα δια της τεκνογονίας, με την απόκτησιν δηλαδή και καλήν ανατροφήν των τέκνων της, εάν βέβαια μείνουν μέχρι τέλους εις την πίστιν προς τους άνδρας των, εις την αγάπην προς αυτούς και στον αγιασμόν με την σωφροσύνην και την αγνότητά των.

Πετρου Α Γ/1
1 Οπως οι δούλοι, δια τους οποίους είπα προηγουμένως, έτσι και αι γυναίκες πρέπει να υποτάσσωνται στους άνδρας των, ώστε, και εάν μερικοί από αυτούς δεν υπακούουν στον λόγον του Ευαγγελίου, να κερδηθούν εις την κατά Χριστόν πίστιν και ζωήν, χωρίς λόγια και διδασκαλίας.

Εφεσιους  Ε/22,23
22 Αι γυναίκες να υποτάσσωνται στους άνδρας των, σαν να υποτάσσωνται στον Κυριον, ο οποίος και παραγγέλλει την υποταγήν αυτήν των γυναικών.
23 Διότι ο άνδρας είναι κεφαλή και αρχηγός της γυναικός, όπως και ο Χριστός είναι κεφαλή και αρχηγός της Εκκλησίας, ο οποίος όμως Χριστός είναι συγχρόνως και σωτήρ του σώματος της Εκκλησίας όλων δηλαδή ανεξαιρέτως των πιστών.


Ερώτηση 34η
Στίγμα Αγάπης από τους αποστόλους;

ιωαννου Β/10
10 Εάν κανείς έρχεται προς σας και δεν έχη μαζή του ως ακλόνητον πίστιν του αυτήν την διδασκαλίαν, μη τον παίρνετε στο σπίτι σας και ούτε χαιρετισμόν να του απυθύνετε.


Προς Εβραίους Ι/31
31 φοβερὸν τὸ ἐμπεσεῖν εἰς χεῖρας Θεοῦ ζῶντος.

Προς Ρωμαιους ΙΣΤ/17
17 Σας παρακαλώ δε αδελφοί να είσθε άγρυπνοι και να προσέχετε αυτούς, που προκαλούν διαιρέσεις και σκάνδαλα και που δεν συμμορφώνονται, αλλά φέρονται αντίθετα προς την αποστολικήν διδασκαλίαν, την οποίαν σεις εμάθατε. Συμαδεύσατε τους και φεύγετε μακρυά από αυτούς.


Κλείνω τέλος με ένα απόσπασμα που πολλοί παπάδες μένουν αμήχανοι δείγμα ότι αρκετοί ακόμα και από αυτούς που έχουν την υποχρέωση να μεταφέρουν τον "λόγο" είναι τουλάχιστον απροετοίμαστοι

Κατά Μαρκον ΙΔ/50 
50 Και οι μαθηταί τον εγκατέλειψαν και έφυγαν όλοι.

51 Και κάποιος νέος τον ηκολούθησε γυμνός, τυλιγμένος μ' ένα σινδόνι. Και τον επιασαν εκ του αποσπάσματος οι νεώτεροι .
52 Εκείνος όμως αφήκε το σινδόνι εις τα χέρια των και καθώς ήτο νύχτα έφυγε γυμνός ανάμεσα από αυτούς. Και έτσι έμεινε εντελώς μόνος ο Κυριος, εγκαταλελειμμένος από τους μαθητάς του και από οιανδήποτε άλλον, που θα έτρεφε κάποιαν συμπάθειαν προς αυτόν.

Ποιος ο λόγος που ο μπαίνει σε τέτοια λεπτομέρεια ο ευαγγελιστής και τι έκανε ένας γυμνός εκεί;

Ελπίζω να έδωσα αρκετά ερεθίσματα για πραγματική μελέτη.
Ο στόχος είναι πάντα η γνώση και η ενδυνάμωση ή η διόρθωση των απόψεων και ιδεών μας. 



3 σχόλια:

  1. Ωραία εργασία αλλά η δοξασία δεν ερμηνεύεται με την φιλοσοφία διότι ειναι δοξασια... Όταν κάποιος διαβάσει το ευαγγέλιο θα καταλάβει αυτό που ειπε ένας Φιλόσοφος του Διαφωτισμού........ ''Όσο το διαβάζεις τόσο περισσότερο χάνεις το νόημα'' !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ μου, αυτά τα ερωτήματα που έθεσες έχουν όλα απάντηση, αρκεί να έχης στοιχειώδη γνώση Θεολογίας. Για να σου απαντήση κανείς σε όλα πρέπει να διαθέτη πολύ χρόνο και, μάλιστα, χρόνο γιά σπατάλη με αμφίβολα αποτελέσματα, αφού προϋπόθεση πάντοτε είναι η καλή πίστη του αποδέκτη, πράγμα που, βεβαίως, δεν μπορώ να σου αμφισβητήσω αλλά ούτε και μπορώ να είμαι βέβαιος. Αρκεί να σχολιάσω το αρχικό σου ερωτημα περί του πόσοι Θεοί δημιούργησαν τον άνθρωπο: Αραγε ποτέ δεν άκουσες ότι ο Θεός είναι Τριαδικός,ειναι Τρία Θεία Πρόσωπα; Η ανθρωπότητα έχει αμέτρητα πρόσωπα,αμέτρητους ανθρώπους, η Θεότητα έχει μόνο Τρία Πρόσωπα, γι' αυτό και ο πληθυντικός "ποιήσωμεν άνθρωπον...". Τα Τρία Πρόσωπα δεν εισάγουν πολυθεϊα,αλλά Μονοθεϊα, όπως και οι πολλοί άνθρωποι δεν προϋποθέτουν πολλές ανθρωπότητες.
    Αυτά, όμως, χρειάζεται να τα συζητήσουμε λεπτομερώς. Στην Πνευματική μας Εστία συζητούμε κάθε Κυριακή πρωί και Τρίτη απόγευμα Θεολογικά θέματα και απορίες. Μπορείς να έλθης και διεξοδικά να θέσης τα ερωτήματά σου. Μαυρομιχάλη 96 στην Αθήνα. Πληροφορίες: agnikolaos.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτα απ΄όλα σε ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιέρωσες αλλά και για την πρόσκληση σου. Σου υπόσχομαι ότι όταν βρεθώ στην Αθήνα θα το επιδιώξω να σας συναντήσω και να προσθέσω απόψεις και γνώσεις για τα «ιερά κείμενα των χριστιανών», πράγματι για εμάς που ακλουθούμε την πατρώα παράδοση κάθε τέτοια πρόταση είναι ευκαιρία τουλάχιστον συλλογής ερεθισμάτων και ιδεών.
      Δε θα απαντήσω στο σχόλιο σου για την «πρώτη ερώτηση» μόνο και μόνο γιατί ίσως πρώτος ο ΕΡΜΗΣ ο Τρισμέγιστος να μίλησε για το τρισυπόστατο του θείου, ίσως ακόμα και ο Ορφέας να το επαναλαμβάνει αλλά δεν έχουν όλοι οι χριστιανοί την ίδια αυτή γνώμη, μια και το δόγμα είναι χωρισμένο σε δεκάδες διαφορετικά «κομμάτια». Έτσι λοιπόν η ερμηνεία και όχι η μετάφραση, δίνει τις κατάλληλες απαντήσεις όπως τον καθένα τον οδηγεί η «Πίστη». Ίσως και αυτή να είναι μια από της διαφορές στον τρόπο σκέψης, για εμάς της πατρώας ελληνικής παράδοσης στο να βλέπουμε κείμενα και ζωή βάση λογικής (σύμφωνα πάντα με τις διαχρονικές πανανθρώπινες αξίες )και όχι δογματικά (θεολογικά)
      Όπως και να έχει όμως σε ευχαριστώ και πάλι για την πρόσκληση σου και το ίδιο ισχύει αν βρεθείς στην Λακωνία.
      Παρακαλώ ας γνωρίζω και με ποιον έχω την τιμή και τη χαρά να συνομιλώ.
      Ευχαριστώ.

      Διαγραφή

Η ΣΠΑΡΤΗ

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΣΠΑΡΤΗΣ