Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2016

Ιερό νησί Δήλου.

Ιερό νησί Δήλου. 
Γιατί απαγορεύθηκε να γεννιέται και να πεθαίνει κάποιος επάνω σε αυτό;


Πολλά τα ερωτήματα: Γιατί o Δαρείος απαγόρευσε στον ναύαρχό του Δάτη να εισβάλει στη Δήλο; Γιατί ορίστηκε η απαγόρευση να γεννιέται ή να πεθαίνει κανείς στη Δήλο; Τι σημαίνει άραγε ο όρος «δήλοι» και τι αναφέρει γι’ αυτόν η Παλιά Διαθήκη; Πώς και γιατί οι ανασκαφές έδειξαν ότι πριν λατρευτεί o Απόλλωνας, η Δήλος ήταν τόπος λατρείας της Άρτεμης, γεγονός που μαρτυρά μια συνέχεια στη λατρεία της μεγάλης προελληνικής γυναικείας θεότητας, η οποία περιθωριοποιήθηκε με την επικράτηση της λατρείας του Απόλλωνα; Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί!.

Η ΔΗΛΟΣ, όπως όλοι γνωρίζουν, είναι ένα ολοφώτεινο μικρό (μέγιστο μήκος 6 χλμ., μέγιστο πλάτος 1,3 χλμ.) άγονο νησί, που βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο των Κυκλάδων (6 μίλια από τη Μύκονο). Ο παράλιος ομώνυμος οικισμός (14 κάτ., υπάλληλοι της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας) υπάγεται διοικητικά στον δήμο Μυκόνου του νομού Κυκλάδων. Πάντως, στο νησί απαγορεύεται η παραμονή επισκεπτών μετά τη δύση του Ήλιου.

Στη Δήλο, σύμφωνα με τη μυθολογία, γεννήθηκε ο Απόλλωνας. Στην αρχαιότητα, το νησί υπήρξε λατρευτικό κέντρο μεγάλης σημασίας. Από τη λατρεία του Απόλλωνα αλλά και άλλων θεοτήτων σώζονται σπουδαία δείγματα, καθώς και μαρτυρίες του σημαντικού ρόλου που διαδραμάτισε η

Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2016

Ιταλός αρχαιολόγος για Αμφίπολη:

Ιταλός αρχαιολόγος για Αμφίπολη: 
"Η ΕΕ δεν θέλει τέτοιες ανασκαφές γιατί διαλύουν το μύθευμα ότι ο ρωμαϊκός πολιτισμός είναι το θεμέλιο της Δύσης"
του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου

Kαι όμως υπάρχουν ακόμα δύο θάλαμοι προς εξερεύνηση σύμφωνα με τον Ιταλό αρχαιολόγο Α.Κόρσο, ενώ καταγγέλει ότι κάποιοι δεν θέλουν τη συνέχιση της ανασκαφής, λόγω πολιτικών ιδεοληψιών και η ΕΕ για να μην καταστραφεί το μύθευμά της ότι όλα ξεκινούν από τον ρωμαϊκό πολιτισμό!

Η καταγγελία του Ιταλού αρχαιολόγυ είναι σοκαριστική: Οι Ευρωπαίοι δεν θέλουν να "ανυψώνεται" η ελληνική Ιστορία, αυτός ίσως εξηγεί και την υποτίμιση του μετέπειτα μεσαιωνικού Ελληνισμού του Βυζαντίου,που αν και αποτελούσε την μόνη αχτίδα φωτός στις εποχές της βάρβαρης Ευρώπης και έκανε έναν κύκλο χιλίων ετών, δεν υπάρχει ούτε ένα κινηματογραφικό φιλμ με θέμα την μεσαιωνική ελληνική χιλιόχρονη Αυτοκρατορία.

Ούτε μια αναφορά για την μεαταλαμπάδευση του Φωτός από τους Έλληνες λόγιους μετά την Αλωση τη Πόλης που χάρη σε αυτούς δημιουργήθηκε η Αναγέννηση και η Ευρώπη ξέφυγε από την ημιβάρβαρη κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει αυτομάτως με την πτώση της Δυτική Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

Οι Βυζαντινοί έτρωγαν με μαχαιροπήρουνα όταν οι τότε Ευρωπαίοι πέταγαν μωρά για τροφή στα σκυλιά. Έφτιαχναν Αγία Σοφία και υδραγωγεία όταν στην Ευρώπη ζούσαν σε παράγκες. Είχαν

Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2016

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ 2016μ.χ.χ

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ 2016μ.χ.χ  Αθήνα.
(ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ)

Προσδοκώντας την βαθμιαία αύξηση του φωτός από τον αρχηγέτη Ήλιο, την αναγέννηση της φύσης μέσα από τη μήτρα της γης και την γέννηση του γιου του Διός και της Σεμέλης…
 Έλληνες της πατρώας λατρείας από:  

-         το ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΘΡΗΣΚΩΝ ΙΕΡΟΝ  ΣΩΜΑΤΕΙΟΝ (ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ),

-         την ΟΜΑΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ,

-         την ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ,

-         το ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΕΣ ΟΠΛΙΤΙΚΟ ΑΓΗΜΑ
''ΑΡΕΣ ΑΝΑΞ'' 
 και

-         την ΟΜΑΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΑΓΡΙΝΙΟΥ,

γιόρτασαν στην Αθήνα όλοι μαζί! παρουσία πλήθους συνελλήνων, το συμβολισμό της επερχόμενης τροπής του Ηλίου με ύμνους, προσφορές και ευχές… και κλάδους ειρεσιώνης.

Για την διοργάνωση της εκδήλωσης
Δρ. Λεωνίδας Μπίλλης

Χρυσή Δ. Δεληγιάννη

Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016

Η (γνωστή/άγνωστη) ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ.

Η (γνωστή/άγνωστη) ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ.

Η (γνωστή/άγνωστη) ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΣΠΑΡΤΗΣ
στον ελληνικό και παγκόσμιο λόγο!!


   
Η Ένωση Πνευματικών Δημιουργών Λακωνίας σάς προσκαλεί την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016, στην Σπάρτη, οδό Κλεομβρότου 15 (3ος όροφος), στη 2η παρουσίαση που θα πραγματοποιηθεί από το Κέντρο Σπαρτιατικών Μελετών και Τέχνης και θα αφορά στην Ωραία Ελένη, με γενικό τίτλο: ''Η συνάντηση με το κάλλος | Η πρώτη εμφάνιση της Ωραίας Ελένης στον ελληνικό και παγκόσμιο λόγο | Ραψωδία Γ Ιλιάδος | Τειχοσκοπία''
Εισηγητές – Φιλόλογοι:

- Αγγελική Αργειτάκου [Εισαγωγή]

- Μεταξία Παπαποστόλου [Ανάλυση - Σχόλια]

- Παναγιώτης Σταματόπουλος [Συνεργάτης Παρουσίασης]
 Θα ακολουθήσει συζήτηση από τα μέλη της Ένωσης Πνευματικών Δημιουργών Λακωνίας και του

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016

Χειμερινό Ηλιοστάσιο ΑΘΗΝΑ 2016

Χειμερινό Ηλιοστάσιο ΑΘΗΝΑ 2016

Ανάγλυφο: Μετόπη από το Ναό της Αθηνάς στην Τροία VIII, απεικονίζοντας το θεό Ήλιο (390 π.Χ.). 
Βρίσκεται στο Altes Museum (Berlin).

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Με ιδιαίτερη ευχαρίστηση σας καλούμε να παρευρεθείτε
στην εορταστική εκδήλωση για το ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ
ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 18
Δεκεμβρίου 2016, ημέρα Κυριακή και ώρα 19.00
(Αριστοτέλους 22, 4οςόροφος Αθήναι, 
έναντι ΥπουργείουΥγείας). 
Στην τελετουργική εκδήλωση (η οποία θα
διενεργηθεί σύμφωνα με την ελληνική πατρώα
παράδοση), θα συμμετέχουν εκπρόσωποι-μέλη της
Ομάδας Εθνικών Λακωνίας, της Κοινότητας Ελλήνων
Εθνικών Μεσσηνίας και του ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ (Ελλήνων 
Αρχαιοθρήσκων Ιερόν Σωματείον).


Για την οργάνωση της εκδήλωσης                                    Τηλ. επικοινωνίας: 6977225644
 

Δρ. Λεωνίδας Μπίλλης
Χρυσή Δεληγιάννη

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016

Γυναίκες φιλόσοφοι

7 γυναίκες φιλόσοφοι από την Αρχαία Ελλάδα που οφείλουμε να τις γνωρίζουμε και να τις τιμούμε.


Αν εξαιρέσουμε την, σχετικά γνωστή, μεγάλη Ελληνίδα φιλόσοφο Υπατία , δύσκολα οι πιο πολλοί θα μπορούσαμε να ονοματίσουμε κάποια άλλη. Όμως υπήρχαν σημαντικές και πολυγραφότατες γυναίκες φιλόσοφοι, που συνέβαλαν τα μέγιστα στο θαύμα της αρχαίας Ελλάδας.
 
Μερικές από αυτές ήταν οι εξής:
 
Αρήτη της Κυρήνειας – 5ος αιώνας π.Χ.

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

Ευρήματα από το Ναυάγιο των Αντικυθήρων στο Ίδρυμα Λασκαρίδη


Είκοσι ένα αντικείμενα από τις ενάλιες ανασκαφές στο ναυάγιο των Αντικυθήρων, το 2014 και το 2105, θα εκτεθούν για πρώτη φορά σε ενιαίο σύνολο τον Δεκέμβριο, στο Ίδρυμα Λασκαρίδη στον Πειραιά. Η έκθεση διεξάγεται με αφορμή την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας του 2016, που θα γίνει στο Ίδρυμα στις 2 Δεκεμβρίου, καθώς και των γενεθλίων της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων (ΕΕΑ), που φέτος κλείνει 40 χρόνια από την ίδρυσή της.

«Θα είναι πολύ μεγαλύτερη από την έκθεση του 2014, οπότε είχαν παρουσιαστεί στην κάτω αίθουσα του Ιδρύματος μόνο το δόρυ, μια λάγηνος (τύπος αγγείου που χρησιμοποιούσε το πλήρωμα) κι ένα

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016

ΠOΛΕΙΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙOΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΜΑΝΗ

ΠOΛΕΙΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙOΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΛΑΚΩΝΙΚΗ ΜΑΝΗ

Ιστορία
H MANH συνιστά ένα συναρθρωμένο μνημειακό σύνολο υψίστης σημασίας, σε επίπεδο ιστορίας όσο και αισθητικής. Η διαπιστωμένη συνεχής κατοίκηση, τα έργα των ανθρώπων ήδη από την πρώιμη Προϊστορική Περίοδο έως και την όψιμη Μεταβυζαντινή, το σύνολο της πολιτιστικής κληρονομιάς της χερσονήσου του Ταινάρου μνημονεύει ένα ιστορικό παρελθόν από τα πλέον δυναμικά του μεσογειακού χώρου.

Οσάκις, ωστόσο, ο αρχαιολόγος πρόκειται να συντάξει ένα μελέτημα για τις αρχαιότητες της Μάνης, έχει μονίμως την αίσθηση ότι πρόκειται για μία πράξη απέλπιδα: τούτο, επειδή γράφει για κάποιο μνημείο που ήδη καταστρέφεται… Διότι, το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την πρόσφατη έρευνα πεδίου έως την επομένη αυτοψία, ακολουθεί την γραμμική διαδικασία μιας φθίνουσας πορείας. Εκείνης που τελικά οδηγεί στον εξοβελισμό της ιστορικής μνήμης από τον σύγχρονο μανιάτικο χώρο, από την παρούσα κοινωνία.

Η Μάνη, σχετικά πρόσφατα αλλά με γοργούς ρυθμούς, απογυμνώνεται από την ιστορία της.

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΜΑΔΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ.

ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΜΑΔΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ.

Δεκάδες ομάδες απ’ όλο τον κόσμο, έχουν δανειστεί το όνομά τους απο μύθους, πρόσωπα, ήρωες, θεούς, της  Ελλάδος. Παίρνοντας έτσι έμπνευση και δύναμη από την ιστορία τους μύθους μας και την Πατρώα μας Παράδοση.


Η αρχαία Ελλάδα έχει επηρεάσει τον παγκόσμιο αθλητισμό:

Από την αρχαία Σπάρτη:

Σπάρτα Πράγας (Τσεχία)
Σπάρτα Κρτς (Τσεχία - ποδόσφαιρο)
Σπάρτα Ρότερνταμ (Ολλανδία - ποδόσφαιρο)
Χάμρουν Σπάρτανς (Μάλτα - ποδόσφαιρο)
Μπλιθ Σπάρτανς (Αγγλία - ποδόσφαιρο)
Φέρλαντς Βάλεϊ Σπάρτανς (Αγγλία - ποδόσφαιρο)
Σπάρτανς (Σκωτία - ποδόσφαιρο)
Σπάρτανς (Κένυα - ποδόσφαιρο)
Μάντσεστερ Βίλατζ Σπάρτανς (Αγγλία - ράγκμπι)
Χατ Βάλεϊ Σπάρτανς (Νέα Ζηλανδία - american football)
Λα Κρος Σπάρτανς (ΗΠΑ - ποδόσφαιρο σάλας)
Σπάρταν (Μπαρμπέιντος - κρίκετ)
Σπάρτα (Φινλανδία - χάντμπολ)
Σπάρτα (Δανία - στίβος)

Το χωριό των Καρυάτιδων

Καρυές Λακωνίας – Το χωριό των Καρυάτιδων

«Το γαρ χωρίον, αί Κάρυαι, Αρτέμιδος και Νυμφών έστιν», αναφέρει ο Παυσανίας στα «Λακωνικά» του.


Οι Καρυές, ένα χωριό ανάμεσα στην Τρίπολη και τη Σπάρτη, χτισμένο στις βορειοδυτικές πλαγιές του όρους Πάρνωνα, σε υψόμετρο 950 μ., είναι γνωστές από την αρχαιότητα και συνδέονται άμεσα με τις Καρυάτιδες και το ιερό της Καρυάτιδας Αρτέμιδας.

 Οι Καρυάτιδες, δηλ. Κόρες των Καρυών, ήταν ιέρειες παρθένοι οι οποίες χόρευαν το λατρευτικό χορό κάθε χρόνο στα «Καρυάτεια», γιορτή προς τιμήν της Άρτεμης της Καρυάτιδας. Ο χορός «Καρυάτις» ήταν «επιχώριος», δηλ. τοπικός και θεωρούνταν δύσκολος. Οι Κόρες των Καρυών έγιναν περίφημες για τον καλλιτεχνικό χορό και την αρμονική κορμοστασιά τους, ώστε όλες οι αρμονικές γυναικείες μορφές, στη γλυπτική κυρίως, άρχισαν να ονομάζονται Καρυάτιδες.

  Στην αρχιτεκτονική είναι γλυπτά με γυναικεία μορφή που χρησιμεύουν στη στήριξη κτιρίων αντί για κίονες ή ως διακοσμητικό στήριγμα σε πύλες, προσόψεις, γείσα, ζωφόρους, σκεπές κ.τ.λ. Για να τιμήσουν την ιστορία τους, οι Καρυάτες ανέγειραν το 1983 το μνημείο των Καρυάτιδων, που δεσπόζει στην αρχαία ακρόπολη των Καρυών. Αποτελεί αντίγραφο του τμήματος του αρχαίου Ναού

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016

Ένας από τους 300 Σπαρτιάτες του Λεωνίδα πολέμησε τυφλός. 


Ο Εύρυτος αρνήθηκε να επιστρέψει πίσω στην Σπάρτη και στάθηκε απέναντι στους Πέρσες στη μάχη των Θερμοπυλών.
Το 480 π.Χ. ο Ξέρξης κατευθύνεται προς την Αθήνα με στρατό σχεδόν 2,5 εκατομμυρίων ανδρών με σκοπό να την κατακτήσει. Ο βασιλιάς των Σπαρτιατών, Λεωνίδας, επιστρατεύει 300 επίλεκτους πολεμιστές και μαζί με άλλους 7000 Έλληνες βαδίζει προς το στενό των Θερμοπυλών, όπου σκοπεύουν να εμποδίσουν τον

Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

Η Αυτογνωσία κατά τον Πυθαγόρα και τον Σωκράτη

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 
 
Το ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ σας καλεί να παρευρεθείτε στην ομιλία του Οικονομολόγου-Κοινωνιολόγου και Συγγραφέα Δρ. Λεωνίδα Μπίλλη με θέμα: Η Αυτογνωσία κατά τον Πυθαγόρα και τον Σωκράτη (Μία σύγχρονη εφαρμογή) η οποία θα διεξαχθεί στην αίθουσα της οδού ΔΟΜΟΚΟΥ ΚΑΙ ΖΑΧΙΑ 1 στον 2ο ΟΡΟΦΟ, την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου και ώρα 19.00΄

Ο ομιλητής θα αναφερθεί στην Αυτογνωσία όπως την αντιλαμβάνονται

οι δύο εκ των μεγίστων προσωπικοτήτων της ελληνικής διανόησης και θα δώσει τον τρόπο της σύγχρονης εφαρμογής της.
 

(Είσοδος ελεύθερη) 

Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016

Οι μέθοδοι αποκρυπτογραφήσεως του Δίσκου της Φαιστού.

Οι μέθοδοι αποκρυπτογραφήσεως του Δίσκου της Φαιστού. 
Ομιλία του Δρ Μηνά Τσικριτσή.
Παρουσίαση νέων στοιχείων σχετικώς με τα σύμβολα που έχουν διπλοσφραγισθεί.


Οι Φρυκτωρίες παρουσιάζουν την ομιλία του Δρ Μηνά Τσικριτσή, με θέμα :
Οι μέθοδοι αποκρυπτογραφήσεως του Δίσκου της Φαιστού,

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016

Η θέση της γυναίκας στην αρχαία Σπάρτη

Η θέση της γυναίκας στην αρχαία Σπάρτη

Σε καμία Ελληνική πόλη στην αρχαία Ελλάδα οι γυναίκες δεν απολάμβαναν την ίδια ελευθερία και κοινωνική θέση όπως οι Σπαρτιάτισσες.

Μόνο στη Σπάρτη οι γυναίκες διέθεταν οικονομική δύναμη και επιρροή.

Τα κορίτσια ασχολούνταν με τον αθλητισμό και ελάμβαναν δημόσια εκπαίδευση εν αντιθέσει με άλλες πόλεις, όπου οι περισσότερες γυναίκες ήσαν τελείως αγράμματες.

Επισκέπτες από άλλες Ελληνικές πόλεις σχολίαζαν για τις Σπαρτιάτισσες ότι όχι μόνο είχαν άποψη, που δεν φοβόντουσαν να εκφράσουν δημόσια, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις ανάγκαζαν τους συζύγους τους να τις αποδεχθούν!

Η θέση της γυναίκας στο μεγαλύτερο τμήμα του αρχαίου Ελληνικού κόσμου και ιδιαίτερα στην Αθήνα, ήταν παρόμοια με την σημερινή κατάσταση των γυναικών στα υπανάπτυκτα κράτη. Οι γυναίκες νυμφεύονταν αποκλειστικά για σκοπούς τεκνοποίησης των νόμιμων κληρονόμων, καθώς η σεξουαλική ευχαρίστηση αναζητείτο στον αγοραίο έρωτα σε σαφώς μονόπλευρες σχέσεις στις οποίες κυριαρχούσε το ενήλικο αρσενικό. Οι σύζυγοι και κόρες των πολιτών αποκλείονταν από όλες τις δημόσιες και πνευματικές δραστηριότητες, παρέμεναν εντός της οικίας και δεν είχαν τη δυνατότητα να ασκηθούν. Οι γυναίκες δεν μπορούσαν να κληρονομήσουν, ή να έχουν περιουσία και δεν θεωρείτο αναγκαίο να τους παρασχεθεί η στοιχειώδης εκπαίδευση.

Νεανίδα της Σπάρτης

Η κατάσταση των γυναικών στην Σπάρτη κρίνεται με βάση το σκηνικό αυτού του ουσιαστικά «εχθρικού» περιβάλλοντος, όπου οι

Η ΣΠΑΡΤΗ

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΣΠΑΡΤΗΣ