Δευτέρα 17 Απριλίου 2017

Αμπελουργία & Παρασκευή Οίνου

Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία (Ι) 
Αμπελουργία & Παρασκευή Οίνου


Εισαγωγικά για την Αρχαία Αμπελουργία
  H άγρια άμπελος συναντάται σε όλη την παράλια ζώνη της Μεσογείου, με εξαίρεση τις παρυφές της Σαχάρας, ενώ το εξημερωμένο φυτό της αμπέλου ανάγεται χρονικά στα όψιμα νεολιθικά χρόνια. Και τα δύο αυτά είδη χρησιμοποιούνταν στην παραγωγή οίνου, μέχρις ότου η καλλιεργημένη μορφή αμπέλου επικράτησε πλήρως. Η αρχή της καλλιέργειας της αμπέλου μπορεί να αναζητηθεί σε μία περιοχή γύρω από την Κασπία Θάλασσα ή τη Μεσοποταμία, απ' όπου προέρχονται και τα πρώτα σχετικά ευρήματα. Για την Ελλάδα πιθανές είσοδοι είναι η Θράκη ή η ΒΔ Μικρά Ασία, απ' όπου σύμφωνα με το μύθο ο Οδυσσέας παρέλαβε τον οίνο που έδωσε στον Πολύφημο. Πιθανό είναι επίσης όμως κάθε μία από τις περιοχές όπου συναντώνται ίχνη αμπελοκαλλιέργειας να ανέπτυξε ανεξάρτητα την καλλιέργεια αυτή, καθώς η άγρια άμπελος συναντάται εκεί ακόμη και σήμερα.

 Οι αρχαιολογικές έρευνες έχουν φέρει στο φως σπόρους καλλιεργημένων σταφυλιών στην Αίγυπτο και την Κεντρική Ασία από το 4000 π.Χ. Στον ελλαδικό χώρο έχουν επίσης έρθει στο φως κατάλοιπα του καρπού της αμπέλου σε θέσεις όπως ο Καστανάς, το Σέσκλο, ο Αχίλλειος Θεσσαλίας, τα Θαρρούνια Ευβοίας και το Φράγχθι της Πελοποννήσου. Έχουμε δηλαδή κατάλοιπα από τη Μακεδονία, τη Θεσσαλία, την Εύβοια, την Πελοπόννησο, την Κρήτη, αλλά και την Τροία από το τέλος της Νεολιθικής εποχής. Στην εποχή του Χαλκού τα σχετικά ευρήματα αυξάνονται και έτσι

Τετάρτη 12 Απριλίου 2017

Οι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο Πακιστάν.

Πακιστάν: Οι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου κέρδισαν νομική μάχη για την ταυτότητά τους.



Ισλαμαμπάντ.

Πακιστανικό δικαστήριο διέταξε τις αρχές να καταμετρήσουν ξεχωριστά, κατά τη διάρκεια της απογραφής του πληθυσμού, την κοινότητα που θεωρείται ότι είναι απόγονοι των πολεμιστών και εισβολέων του ξακουστού Έλληνα, Μεγάλου Αλεξάνδρου, γράφει, σήμερα, το αλβανικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων (ata.gov.al)

Οι Καλάς (Kalash ή Kalasha) είναι μια κοινότητα 4.000 κατοίκων που ζούν στις ορεινές περιοχές κοντά στα σύνορα με το Αφγανιστάν, διατηρούν τα πολιτιστικά και θρησκευτικά ήθη και

Παρασκευή 7 Απριλίου 2017

Η τελευταία πράξη να είναι Ελληνική!

Η τελευταία πράξη να είναι Ελληνική!

Γράφει ο Κυριάκος Ν. Χιώτης

Όταν πεθάνω επιθυμώ να γίνουν όλα σύμφωνα με την Ελληνική παράδοση και σύμφωνα με τα Ελληνικά έθιμα.

Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι μεγαλώνει όλο και περισσότερο η κίνηση της Επανελληνίσεως. Μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες κάνουν την εμφάνιση τους σε όλη την Ελλάδα ακλουθώντας την πατρώα Ελληνική παράδοση βάση των πρακτικών που πηγάζουν από τις παραδόσεις και τις γραφές των προγόνων μας.

Οι Έλληνες που ακολουθούν την πατρώα παράδοση αλλά και αυτοί που νιώθουν απόγονοι Ελλήνων καλό θα είναι να μην αδιαφορούν για την προέλευση και το περιεχόμενο των τελετουργικών που χαρακτηρίζουν τις σημαντικότερες στιγμές του σύντομου περάσματος μας από αυτή τη ζωή. (δες http://omadaethnikonlakonias.blogspot.gr/2015/09/blog-post.html)

Κατά την βάπτιση ακόμα και σήμερα το 2017 μ.χ.χ οι εκχριστιανισμένοι Έλληνες ακλουθούν τα βασιλικά διάταγμα (κατά Ελλήνων ) του Θεοδοσίου και Ιουστινιανού όπου σε συνδυασμό με το «καθώς πρέπει» χριστιανικό δόγμα, θεωρούν το κάθε τι Ελληνικό ως «Πλάνη ειδωλολατρία δαιμονικό και ακάθαρτο» έτσι θα πρέπει να αφήσει ο βαπτισμένος τον «παλιό του εαυτό», τον

Δευτέρα 20 Μαρτίου 2017

ΣΠΑΡΤΗ ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ

ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ 2017 ΣΤΗ ΣΠΑΡΤΗ
ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΟΡΤΗΣ

Στη Σπάρτη στις 19/03/2017 και ημέρα ΗΛΙΟΥ (Κυριακή) εορτάσαμε τη Εαρινή Ισημερία με φίλους της ομάδος.


Τρίτη 14 Μαρτίου 2017

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΕΑΡΙΝΗΣ ΙΣΗΜΕΡΙΑΣ ΣΤΗ ΣΠΑΡΤΗ

ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ ΣΤΗ ΣΠΑΡΤΗ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 
 
Σε συνέχεια των εορτασμών της Λακεδαιμονίων Πολιτείας, 
η Ομάδα Εθνικών Λακωνίας θα εορτάσει στις 19 Μαρτίου 2017μ.χ.χ ημέρα ΗΛΙΟΥ (Κυριακή) και ώρα 12:00μ.μ στη Σπάρτη την ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ βάση της Πατρώας Ελληνικής Παράδοσης και θα τελεστεί Ελληνική ονοματοδοσία βάση της πατρώας παράδοσης σε συμπολίτη μας. 
 
Καλούμε κάθε ελεύθερο άνθρωπο που νιώθει σεβασμό για την Ιερή παράδοση των Ελλήνων να παραστεί στον εορτασμό της Εαρινής Ισημερίας που συμβολίζει την επιστροφή της Άνοιξης και την

Κυριακή 12 Μαρτίου 2017

Ο Ορισμός της Τραγωδίας

ΤΡΑΓΩΔΙΑ
Η ωραιότερη απόδοση για να κατανοήσουμε την σημασία της τραγωδίας ευρίσκεται στην Ποιητική του Αριστοτέλους.
Έστιν ούν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας, μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω, χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις, δρώντων και ου δι απαγγελίας, δι ελέου και φόβου περαίνουσα την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν. λέγω δε ηδυσμένον μεν λόγον τον έχοντα ρυθμόν και αρμονίαν και μέλος, το δε χωρίς τοις είδεσι το διά μέτρων ένια μόνον παραίνεσθαι και πάλιν έτερα δια μέλους…
Τραγωδία λοιπόν είναι η μίμησις πράξεως σοβαράς και τελείας (καθ’ εαυτήν) η οποία έχει (αρκετόν) μέγεθος, δια λόγου ηδυσμένου με χωριστά έκαστον είδος (ηδύσματος) εις τα (διάφορα) αυτής μέρη και διεξαγομένη δια δράσεως και ουχί δι΄απαγγελίας, επιτυγχάνουσα δια του ελέου και του φόβου (που διεγείρει) την κάθαρσιν των τοιούτων (οικτρών και φοβερών) παθημάτων. Εννοώ δε ηδυσμένον λόγον τον έχοντα ρυθμόν και αρμονίαν και μέλος το

Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017

ΤΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ 2017

ΤΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ 2017
 
 
Ο ΜΆΡΤΙΟΣ ΑΡΧΊΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΝΈΟ ΦΕΓΓΆΡΙ ΣΤΗΝ ΔΎΣΗ ΣΕ ΣΥΝΆΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΛΑΝΉΤΕΣ ΆΡΗ, ΟΥΡΑΝΌ ΚΑΙ ΑΦΡΟΔΊΤΗ !!

Ο ΕΡΜΉΣ
Θα κάνει την εμφάνιση του στην Ανατολή από τα μέσα του Μαρτίου

Η ΑΦΡΟΔΊΤΗ
Κάνει κατακόρυφη πτώση στην Δύση και πριν το τέλος του μήνα δεν θα την βλέπουμε, θα έχει περάσει ενδιάμεσα της Γης και του Ήλιου

Ο ΆΡΗΣ
Και τον μήνα Μάρτιο θα είναι στην Δύση αλλά δεν θα φαίνεται εύκολα διότι έχει απομακρυνθεί πολύ από την Γη

Ο ΔΙΑΣ
Κάθε βράδυ και πιο νωρίς θα τον βλέπουμε στην Ανατολή

Ο ΚΡΟΝΟΣ
Τό πρωί στην Ανατολή πολύ πιο πριν από τον Ήλιο.

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

Φαλληφόρια, οι αρχαίες ρίζες του Καρναβαλιού

Φαλληφόρια, οι αρχαίες ρίζες του Καρναβαλιού

Ιωάννης-Παρμενίδης Μπουσίου:


Αυτή την περίοδο (σ.σ τέλη Φλεβάρη του 2014) ολόκληρη η ελληνική επικράτεια, κινείται στους ρυθμούς του καρναβαλιού. Φανταχτερές στολές, εντυπωσιακά άρματα, αλλά και ιδιαίτερα έθιμα που αναβιώνουν σε διάφορες περιοχές της χώρας μας, σκορπούν κέφι, χαρά και ξεγνοιασιά σε μικρούς και μεγάλους. Ομως από πού ξεκίνησαν όλα αυτά;

Στο πλαίσιο της ερώτησης αυτής, φέτος κάποιοι επιθυμούν να φέρουν στον… αφρό της επικαιρότητας κάτι πανάρχαιο και ξεχασμένο: Τα Διονυσιακά Φαλληφόρια πρόκειται να αναβιώσουν σε λίγα 24ωρα στο κέντρο της Αθήνας! Από τη μεριά μας επικοινωνήσαμε με τον άνθρωπο-κλειδί της κίνησης αυτής: Τον Ιωάννη-Παρμενίδη Μπουσίου!


Τι ακριβώς ήταν τα Φαλληφόρια στην αρχαία Ελλάδα και σε ποιες περιοχές εορτάζονταν;

Φαλληφόρια ονομάζονταν μία εορτή που επιτελούνταν στην Αττική στα πλαίσια των κατ’ άγρους Διονυσίων. Γενικότερα, όμως, οι Φαλλικές τελετουργίες ήταν άμεσα συνυφασμένες με την Λατρεία του Διονύσου. Aρα όπου συναντάμε τελετές Διονυσίων συναντάμε και Φαλληφορίες, εφόσον αυτές αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτών των εορτών.

Με το γεγονός ότι οι διονυσιακές τελετουργίες ήταν ευρέως διαδεδομένες σε όλη την γεωγραφική επικράτεια του ελληνισμού, αντιλαμβανόμαστε το εκτεταμένο μέγεθος και την ισχύ των φαλληφορικών εορτών. Το κυρίαρχο μέρος της εορτής ήταν η περιφορά του φαλλού εν πομπή γι αυτό και μια εξίσου γνωστή ονομασία της τελετής ήταν και Φαλλαγώγια. Κατά την πορεία της πομπής άντρες μεταμφιεσμένοι σε Σιληνούς, Σατύρους και Βάκχίδες, με θύρσους δάδες και ξύλινα ραβδιά που κατέληγαν σε δερμάτινους φαλλούς, χόρευαν γύρω από το περιφερόμενο ξόανο του Διονύσου, ενώ προπορεύονταν πάντα το Φαλλικό άρμα. Κατά την πορεία, βέβαια, οι μετέχοντες της πομπής έπιναν από δερμάτινους ασκούς οίνο και περιέπαιζαν τους περαστικούς, ενώ με φαλλικά

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

Ποιός ήταν αλήθεια ο Πυθαγόρας;

Ποιός ήταν αλήθεια ο Πυθαγόρας; 
 
Γράφει ο Κωνσταντίνος Γαλάνης

Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα. 

....Ποιός ήταν αλήθεια ο Πυθαγόρας; 
Ο Πυθαγόρας 569-570 π.Χ ,αντιπροσωπεύει ένα σύνδεσμο, σε μια αλυσίδα διδασκαλιών ,που εκτείνεται από τον Ορφέα και τον Διόνυσο ,μέσω του Πλάτωνα (5ος-4οςπ.χ αιωνας) και του Πλωτινου (2ος-3ος μετα Χρ.αιώνας), μέχρι το συγχρονο κόσμο. Έζησε σε μια κρισιμη στιγμη της ανθρωπότητας, σ ένα σημείο που διασχίζει το κατώφλι , αναμεσα στη μυθολογία και την ιστορία και ανάμεσα στην προφορική και στην γραπτή μετάδοση. Τόσον αυτός , όσο και ο σύγχρονος του Βούδας, είναι δύο προσωπικότητες για τους οποίους η Ιστορία γνωρίζει ελάχιστα, επειδή η ζωή τους μετασχηματιστηκε απ ευθείας σε μύθο. 

Παρ όλα αυτά, υπάρχουν αρκετές πληροφορίες για τον Πυθαγόρα, από τον νεοπλατωνικο φιλόσοφο Πορφύριο 3ος μ.χ αιωνας ( μαθητής του Πλωτινου) τον μαθητή του Πορφυρίου Ιάμβλιχο ( 3ος - 4ος) μ.χ αιώνας , στο βιβλίο του "" περί του Πυθαγορείου Βιου "" και από τον Διογένη τον Λαέρτιο 3ος Μ Χ αιώνας, από την Λαέρτη της Μ Ασίας. Ο Πυθαγόρας γεννήθηκε στη ΣΑΜΟ, η οποία εποικισθη τον 13ο π.Χ αιώνα από κατοίκους της πόλεως Σάμου, γεννεθλιας γης του Αγγαιου απο την ανατολικη ακτη της Ελλάδας. 

Ο Αγγαιος υπήρξε σύντροφος του Ιάσονα στην Αργοναυτική εκστρατεία και ήτο δεύτερος σε δύναμη μετά τον Ηρακλή. Η μητέρα του ΠΑΡΘΕΝΙΔΑ, υπήρξε άμεση απόγονος του Αγγαιου και ο πατέρας του ΜΝΗΣΑΡΧΟΣ, ήτο μεγαλέμπορος από τη Φοινίκη ,δραστηριοποιουμενος σ ολα τα παράλια της Μεσογείου.

Ο ΜΝΗΣΑΡΧΟΣ είχε πολιτικά δικαιώματα Σαμίου πολίτη , επειδή σ έναν λιμό ,βοήθησε με τρόφιμα και άλλα υλικά αγαθά ,τους κατοίκους της Σάμου.
Σ ένα εμπορικό ταξίδι του στη Σικελία ο ΜΝΗΣΑΡΧΟΣ, περνώντας από το Μαντείο των Δελφών

Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017

Βαθμίδες Όντων Πλατωνικής Θεολογίας κατά Πρόκλον.


ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΟΠΩΣ ΤΙΣ ΚΑΤΕΤΑΞΕ Ο ΠΡΟΚΛΟΣ
ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΘΕΙΚΩΝ ΥΠΑΡΞΕΩΝ ΕΙΝΑΙ 10, ΧΩΡΙΣΜΕΝΑ ΣΕ 3 ΟΜΑΔΕΣ. 
Ο ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΕΧΕΙ ΩΣ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΟΔΟΥΣ ΤΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΟΥ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΝ ΤΟΥ ΠΡΟΚΛΟΥ, ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΤΑΞΟΥΜΕ ΣΕ 2 ΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ, ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΟΔΟ(137c-142a) ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ(142a-155e)


Α. Υπερούσιοι Θεοί ( πρώτη υπόσταση-περιοχή του Ενός).
Υπέρτατο ΕΝ.


Είναι η πρώτη υπόθεση του Παρμενίδη κατά Πρόκλο και παρουσιάζεται υπερβατικό από τα όντα μέσω αρνήσεων. Ο τρόπος αυτός θεωρήσεως συγκαταλέγεται στο είδος της αποφατικής θεολογίας.
Θείες Ενάδες

Αυτές έχουν την ουσία τους μέσω της ενέργειας της αντανακλάσεως από το υπέρτατο ένα.

Β. Υπερβατικοί Θεοί (δεύτερη υπόσταση-περιοχή του Νου )
Νοητοί Θεοί ( περιοχή όντος και ουσίας).

Η τριπλή τριαδική τους διαίρεση :

α) Πεπερασμένον – Άπειρον-νοητό ον

β) Πεπερασμένον – Άπειρον- νοητή ζωή

Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2017

ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ Νο2

ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ Νο2

Γράφει ο Κωνσταντίνος Γαλάνης

Αγαπητοί Φίλοι καλησπέρα σας. Η ιστορική μας συνέχεια. .
Σύνδεση με την προηγούμενη δημοσίευση. Λυκούργος προς Σπαρτιατες....εγεννηθη ημιν βασιλευς.

Το αγόρι το ονόμασε ΧΑΡΙΛΟ (χαρά λαού ), επετροπευσε τον βασιλικό θρόνο των Ευρυποντιδων ενα χρόνο και έφυγε λόγω προστριβών και διενέξεων με τη χήρα νύφη του και τους άμεσους συγγενείς της.

Επισκέφθηκε όλες τις τότε γνωστές προηγμένες πόλεις, κράτη πολιτιστικά ,πολιτισμικά όπως, ΚΡΗΤΗ, ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ, ΑΣΣΥΡΙΑ , ΑΙΓΥΠΤΟ. Γνώρισε τα πολιτεύματα των κρατων αυτών και μετά απουσία 10 ετών επανήλθε στη Σπάρτη, φέρνοντας ένα πολίτευμα, ΚΡΑΜΑ των πολιτευμάτων των χωρών που επεσκεφθη, απορριπτονταςτα κακά των και βελτιωνοντας τα καλά τους, παιρνοντας μαλιστα και την έγκριση του Μαντείου των Δελφών, για την ευνομία που θα έφερνε στη Σπάρτη, οταν εφηρμοζετο το πολίτευμά του.

Επεστρεψεστη Σπάρτη περί το 750 π.Χ. όταν βασιλεύς ήτο ο Χαριλος ( ο ανιψιός του), ο οποιοςκαι τον βοήθησε στην καθιέρωση του πολιτεύματος του.

Υπήρξαν στην αρχή πολλές αντιδράσεις στην εφαρμογή του πολιτεύματος, διότι εθιγοντο οι πλούσιοι κατά την εφαρμογή του κι ένας Σπαρτιάτης ονόματι ΑΛΚΑΝΔΡΟΣ , κτύπησε με το μπαστούνι του

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2017

Τα Είδη των Αρετών

Τα Είδη των Αρετών
 
ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΑΡΕΤΩΝ

Στην σημερινή ανάρτηση θα εξετάσουμε τα είδη των αρετών όπως μας τα περιγράφει ο Πορφύριος στο έργο του «Αφορμαί προς τα Νοητά» 32-33 Εκδόσεις Κάκτος. Σημειωτέον ότι η απόδοση του εν λόγω αποσπάσματος αλλά και η σειρά του, σε μερικά σημεία μόνο, δεν ακολουθεί αυστηρά το αρχαίο κείμενο και αυτό διότι επιθυμούμε με τον τρόπο αυτόν να συλλάβει ο αναγνώστης του άρθρου διαυγέστερα το συνολικό νόημα του αποσπάσματος χωρίς φυσικά να αλλοιώνεται διόλου το

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017

Μολοσσός της Ηπείρου

Μολοσσός της Ηπείρου - Ένας αμιγώς ελληνικός σκύλος.
 
Οι Φρυκτωρίες παρουσιάζουν κύκλο εκπομπών αφιερωμένο σε φυλές οικόσιτων ελληνικών ζώων με καταβολές από την αρχαιότητα.

Κάνουμε την αρχή με τον Μολοσσό της Ηπείρου, έναν καλοκάγαθο γίγαντα, σκύλο ψηλό, δυνατό και άφοβο, με βαρύ σκελετό, μεγάλο κεφάλι, χοντρή και κοντή μουσούδα, φύλακα σπιτιών και

Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017

ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ

ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Γαλάνης
   Αγαπητοί φίλοι γειά σας. Κυριακή μεσημέρι, πιστός στην εβδομαδιαία ιστορική επικοινωνία μας,θα προχωρήσουμε λίγο πιο κάτω,στην συνοπτική ιστορική αναδρομή της Σπάρτης ,εχοντας φτάσει στο θάνατο του πρωταγωνιστή των ΜΕΣΣΗΝΙΩΝ ,στον 2ο Μεσσηνιακό πόλεμο ,στρατηγού αυτοκρατορος ΑΡΙΣΤΟΜΈΝΟΥΣ, στο παλάτι του γαμπρού του ΔΑΜΑΓΗΤΟΥ βασιλέως της Ιαλυσού, στη ΡΟΔΟ.

Με το θάνατο του ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΟΥΣ, την κατάληψη του τελευταίου προπυργιου ελευθερίας των ΜΕΣΣΗΝΙΩΝ , την ορεινή ΕΙΡΑ, αρκετοί Μεσσηνιοι φιλοξενήθηκαν από τους γείτονες και συμμάχους τους Αρκάδες , οι οποίοι κατα τροπο παραδειγματικο εθανατωσαν ( δια λιθοβολισμου ), τον προδοτη των συμμαχων ΜΕΣΣΗΝΙΩΝ, βασιλιά τους ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΗ. Ένα επίσης μεγάλο πλήθος Μεσσηνιων, μετωκησε στη Σικελία , όπου εποικησε την πόλη ΖΑΓΚΛΗ ( δρεπάνι ) , μετωνομαζοντας τη, σε ΜΕΣΣΗΝΗ.

Οι εναπομείναντες Μεσσηνιοι,κατέστησαν είλωτες των Σπαρτιατών μέχρι το 369 π.Χ ,οπότε ελευθερώθηκαν από τον Θηβαίο στρατηγό ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ, αφού ενδιαμέσως το 464 π.Χ ξαναεπανεστατησαν και μετά δεκάχρονο πόλεμο , ξανά ηττήθηκαν από τους Σπαρτιάτες βασιλείς, ΠΛΕΙΣΤΑΡΧΟ του οίκου των ΑΓΙΑΔΩΝ και ΑΧΙΔΑΜΟ τον Β, του οίκου των ΕΥΡΥΠΟΝΤΙΔΩΝ. Αυτός ήτο ο 3ος Μεσσηνιακος πόλεμος( 465 -455 ) π. Χ.
Οι Μεσσηνιοι λοιπόν φίλοι μου, υπηρξαν είλωτες των Λακεδαιμονίων κατά ( 724-369 ) = 355 χρόνια, όσα οι νεώτεροι Έλληνες στους Τούρκους. Γι αυτό μέχρι σήμερα και οι σχέσεις μας με τους

Το Γλωσσικό ιδίωμα της Μάνης.

Το Γλωσσικό ιδίωμα της Μάνης. "Η προφορά των Μανιατών"!
 Σε αυτό μας το άρθρο κάνουμε μια προσέγγιση στους γλωσσικούς ιδιωματισμούς της Μάνης.Πως δηλαδή έχουν δημιουργηθεί διάφορα ονόματα Μανιατών αλλά και την προφορά με την οποία μιλούσαν οι παλαιοί Μανιάτες και Μανιάτισσες.

Η γλώσσα της Μέσα Μάνης, ως προς στο τυπικό είναι σήμερα καθαρή ελληνική γλώσσα, και διατηρεί λέξεις της αρχαίας, και την κατάληξη ουσι στο γ΄πληθυντικό πρόσωπο των ρημάτων: γράφουσι, πίνουσι κ.λ.π.

Χρησιμοποιεί όμως πολλές τουρκικές και ιταλικές λέξεις. Αυτές πιστεύουμε πως τις έφεραν στον τόπο οι Νυκλιάνοι, Μικρασιάτες, Κρητικοί, Επτανήσιοι πρόσφυγες, Ενετοί και άλλοι.

Οι συνηθέστεροι ιδιωματισμοί της είναι:

ου αντί ω. Η κατάληξη των ρημάτων του ενεστώτα και του μέλλοντα γίνεται πάντοτε ου: γράφου, τρέχου, κάνου, πίνου, τιμού, θα γράψου, θα κοιμηθού κτλ.α. Το ω γίνεται οι και σε μερικά ονόματα: Άγκουνας, αγκουνή, κουντούνι αντί αγκώνας, κώδων
ούνου αντί ωνω. Και το ω της παραλήγουσας των εις ώνω ρημάτων γίνεται πολλές φορές ου:

αραιώ νου, και αραούνου, ιδρώνου και δρούνου

γαζώνου και γαζούνου, καρφώνου και καρφούνου.

Αλλά λέγουν πάντοτε: γλυτώνου, θυμώνου, λαδώνου, λαβώνου, κρυώνου κουφώνου ξαπλώνου.

3. ου αντίγω. Στο α΄πρόσωπο του ενεστώτα ο χαρακτήρας γ αποβάλλεται, π.χ τρώου, αντί τρώγω,

Η ΣΠΑΡΤΗ

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΣΠΑΡΤΗΣ