Το "Γνώθι Σαυτόν", το "Ε" των Δελφών και το "Μηδέν Άγαν"
του Μ π ο υ ζ ά ν η Κ. Ι. - by B o u z a n i s Κ. -
Περί του "Ε" του εν Δελφοίς
Ο Πλούταρχος, αρχαίος βιογράφος και φιλόσοφος από τη Χαιρώνεια της Βοιωτίας (46 - 127 μ.Χ.), διατελέσας ιερεύς - άρχων του Ιερού των Δελφών, θα ασχοληθεί με το «Ε το εν Δελφοίς», χωρίς όμως, ως μύστης ιερατεύων, να γίνει ιδιαίτερα διαφωτιστικός. Η περιγραφή της περίφημης επιγραφής των Δελφών έρχεται, ως παράδοση, από το ξύλινο αέτωμα του προϊστορικού ιερού του Απόλλωνα, τότε που η εγγραφή και η ανάγνωσή της χρειαζότανε το Παλαιογραμμικό Σύστημα Επιγραφής& Αναγνώσεως και, σίγουρα, τίποτα δεν εσήμαινε την... τριχοτόμησή της.
Φανταζόμαστε, λοιπόν, το αέτωμα του ναού με το «ΓΝώΘι ΣαυΤόν» και το «ΜηΔέΝ άΓαν», συμμετρικά, δεξιά και αριστερά, και το "Ε" ή "Η", "το προεδρεύον αυτών" στην κορυφή. Ένας υποψιασμένος, εγγράμματος επισκέπτης, χωρίς το "Ε" είχε μπροστά του μία… ελλιπή καρκινική επιγραφή!
[VR 2013 από ΜΠΟΥΖΑΝΗ Κ. Ι. - BOUZANIS K. -]
του Μ π ο υ ζ ά ν η Κ. Ι. - by B o u z a n i s Κ. -
Περί του "Ε" του εν Δελφοίς
Ο Πλούταρχος, αρχαίος βιογράφος και φιλόσοφος από τη Χαιρώνεια της Βοιωτίας (46 - 127 μ.Χ.), διατελέσας ιερεύς - άρχων του Ιερού των Δελφών, θα ασχοληθεί με το «Ε το εν Δελφοίς», χωρίς όμως, ως μύστης ιερατεύων, να γίνει ιδιαίτερα διαφωτιστικός. Η περιγραφή της περίφημης επιγραφής των Δελφών έρχεται, ως παράδοση, από το ξύλινο αέτωμα του προϊστορικού ιερού του Απόλλωνα, τότε που η εγγραφή και η ανάγνωσή της χρειαζότανε το Παλαιογραμμικό Σύστημα Επιγραφής& Αναγνώσεως και, σίγουρα, τίποτα δεν εσήμαινε την... τριχοτόμησή της.
Φανταζόμαστε, λοιπόν, το αέτωμα του ναού με το «ΓΝώΘι ΣαυΤόν» και το «ΜηΔέΝ άΓαν», συμμετρικά, δεξιά και αριστερά, και το "Ε" ή "Η", "το προεδρεύον αυτών" στην κορυφή. Ένας υποψιασμένος, εγγράμματος επισκέπτης, χωρίς το "Ε" είχε μπροστά του μία… ελλιπή καρκινική επιγραφή!
ΓΝΘ ΣΤ ΜΔΝ Γ
με ελλείπον σημείον το "Τ"!
Συμπληρωμένη η επιγραφή:
ΓΝΘ ΣΤ Τ* ΜΔΝ Γ
ΓΝώΘι ΣαυΤόν Το (ή όΤι) ΜηΔέΝ άΓαν
Σε ελεύθερη απόδοση: «Μάθε! Γνώρισε! Ενημέρωσε τον εαυτό σου ότι ακόμη και το Τίποτα, το Μηδέν δηλαδή, είναι υπερβολικά πολύ!».
Ανασηκώνοντας τον πέπλο της ποιητικής τέχνης και της μυθοπλασίας, θα διακρίνουμε τον Πύθωνα**, το εμπόριον, τον εμπορικό σταθμό των Δελφών, ο οποίος, όταν παρηκμακώς, έδωσε τον τόπο στο πνεύμα, στο Απολλώνιο Φως δηλαδή, και εκεί ιδρύθηκε ένα αρχαίο πανεπιστήμιο με τμήματα: Φιλοσοφίας***, Στρατηγικών Μελετών και Προσωπικών & Διεθνών Υποθέσεων****, με παγκόσμια απήχηση.
* Ιδέ: Το Κοινό, Εικονογράμματο και Παλαιογραμμικό Αλφάβητο του Αρχαίου Κόσμου.
** Πύθων = ο Σεσηπώς, ο Σαπρός (ο παρηκμακώς)
*** Από το αέτωμα του ιερού και τα γνωστά Δελφικά Παραγγέλματα.
**** Το Μαντείον.
Ανασηκώνοντας τον πέπλο της ποιητικής τέχνης και της μυθοπλασίας, θα διακρίνουμε τον Πύθωνα**, το εμπόριον, τον εμπορικό σταθμό των Δελφών, ο οποίος, όταν παρηκμακώς, έδωσε τον τόπο στο πνεύμα, στο Απολλώνιο Φως δηλαδή, και εκεί ιδρύθηκε ένα αρχαίο πανεπιστήμιο με τμήματα: Φιλοσοφίας***, Στρατηγικών Μελετών και Προσωπικών & Διεθνών Υποθέσεων****, με παγκόσμια απήχηση.
* Ιδέ: Το Κοινό, Εικονογράμματο και Παλαιογραμμικό Αλφάβητο του Αρχαίου Κόσμου.
** Πύθων = ο Σεσηπώς, ο Σαπρός (ο παρηκμακώς)
*** Από το αέτωμα του ιερού και τα γνωστά Δελφικά Παραγγέλματα.
**** Το Μαντείον.
[VR 2013 από ΜΠΟΥΖΑΝΗ Κ. Ι. - BOUZANIS K. -]
Πηγή: http://bouzanis.blogspot.gr/2014/02/blog-post.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου