Φίλοι αναγνώστες .Βρίσκεστε σ΄αυτό το blog με δική σας ευθύνη . Ενδεχομένως κάτι που θα διαβάσετε εδώ ίσως να το θεωρήσετε ύβρη ή να σας θίξει ή να σας προσβάλλει . Πρέπει να γνωρίσετε πως δεν έχουμε καμία τέτοια πρόθεση . Έχοντας λοιπόν αυτό υπ΄όψιν δύο είναι οι επιλογές σας : α) να φύγετε απ΄το blog αυτό , διακόπτοντας την ανάγνωσή του ,ώστε να αποφύγετε πιθανή προσβολή των ηθικών , θρησκευτικών ή άλλων αξιών σας , β) να παραμείνετε αποδεχόμενοι ότι και να διαβάσετε δεν θα σας προσβάλλει καθ΄ οιονδήποτε τρόπο . Εμείς απ΄την πλευρά μας θα προσπαθήσουμε να διαφυλάξουμε και να προβάλουμε τις πραγματικές ανθρώπινες αξίες , έχοντας πάντα ως γνώμονα την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την αλήθεια . Αν παρ΄όλα αυτά υπάρξει κάποιο πρόβλημα , επικοινωνήστε μαζί μας στο γνωστό e-mail omadaethnikonlakonias@gmail.com. Καλή συνέχεια !

Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2017

ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ Νο2

ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ Νο2

Γράφει ο Κωνσταντίνος Γαλάνης

Αγαπητοί Φίλοι καλησπέρα σας. Η ιστορική μας συνέχεια. .
Σύνδεση με την προηγούμενη δημοσίευση. Λυκούργος προς Σπαρτιατες....εγεννηθη ημιν βασιλευς.

Το αγόρι το ονόμασε ΧΑΡΙΛΟ (χαρά λαού ), επετροπευσε τον βασιλικό θρόνο των Ευρυποντιδων ενα χρόνο και έφυγε λόγω προστριβών και διενέξεων με τη χήρα νύφη του και τους άμεσους συγγενείς της.

Επισκέφθηκε όλες τις τότε γνωστές προηγμένες πόλεις, κράτη πολιτιστικά ,πολιτισμικά όπως, ΚΡΗΤΗ, ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ, ΑΣΣΥΡΙΑ , ΑΙΓΥΠΤΟ. Γνώρισε τα πολιτεύματα των κρατων αυτών και μετά απουσία 10 ετών επανήλθε στη Σπάρτη, φέρνοντας ένα πολίτευμα, ΚΡΑΜΑ των πολιτευμάτων των χωρών που επεσκεφθη, απορριπτονταςτα κακά των και βελτιωνοντας τα καλά τους, παιρνοντας μαλιστα και την έγκριση του Μαντείου των Δελφών, για την ευνομία που θα έφερνε στη Σπάρτη, οταν εφηρμοζετο το πολίτευμά του.

Επεστρεψεστη Σπάρτη περί το 750 π.Χ. όταν βασιλεύς ήτο ο Χαριλος ( ο ανιψιός του), ο οποιοςκαι τον βοήθησε στην καθιέρωση του πολιτεύματος του.

Υπήρξαν στην αρχή πολλές αντιδράσεις στην εφαρμογή του πολιτεύματος, διότι εθιγοντο οι πλούσιοι κατά την εφαρμογή του κι ένας Σπαρτιάτης ονόματι ΑΛΚΑΝΔΡΟΣ , κτύπησε με το μπαστούνι του τον ΛΥΛΟΥΡΓΟ στο μάτι και έκτοτε από το αριστερό του μάτι ήτο τυφλός. 

Ο ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ τον συγχώρησε και τον έκαμε αχωριστο συνοδο του, αφού κι αυτός είχε μετανοήσει για την πράξη του.
 Το πολίτευμα του Λυκούργου γραπτό δεν υπάρχει, ειμή μόνον ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ έχει διασώσει τις ρήτρες του (μεγαλη - μικρή ) , οι οποίες στην ουσία ήσαν συμφωνίες του Σπαρτιατικου λαού, να τις τηρεί πιστά (Ρήτρα = συμφωνία ). Περιληπτικά το πολίτευμα ( η μεγάλη Ρήτρα ), έλεγε τα εξής :
"" Να ιδρυσεις ιερόν προς τιμήν του Σελλανιου Διός και της Αθήνας Σελλανιας, να κατανειμεις το λαό σε φυλές και φατρίες, να εγκαθιδρυσεις αρχη ( τη Γερουσία ), αποτελούμενη από είκοσι οκτώ γέροντες και τους δυο βασιλείς και κατά διαστήματα να συγκαλείται συνέλευση του λαού ( Απελλα), στο χωρο αναμεσα στη Βαβυκα και στον Κνακιωνα, όπου θα κάνεις ( η γερουσία θα κάνει ) προτάσεις και ακολούθως οι πολίτες θα διαλύονται "". Η Βαβυκα, ήτο η γεφυρα στον ποταμό Ευρωτα και ο Κνακιων είναι το ποταμάκι μπροστά από τον Άγιο Νικόλαο σήμερα.
Η γέφυρα ονομάσθηκε Βαβυκα, εκ του βυζειν (= παταγειν) των υδάτων λόγω ορμής, επί της γεφυρας.
Στην ουσια είχαμε δικορυφο βασιλεία στη Δωρική Σπάρτη, χωρίς το πολιτεύματα είναι Βασιλικό, πρωτοιδρυσαμε τη Γερουσία αποτελούμενη από 28 γέροντες άνω των 60 ετών, δηλαδή νομοπαρασκευαστικη εξουσια, η οποία εφερνε τους νόμους προς φηφιση στην ΑΠΕΛΛΑ δηλαδη τη σημερινή Βουλή, η οποία αποφάσιζε ""δια βοής ), την εγκριση η απόρριψη των προτασεων αυτών, δηλαδη ειχαμε ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, όπου δικαιωμα ψήφου είχαν όλοι οι άρρενες Σπαρτιάτες πολίτες, άνω των 30 ετών. ,,Οι συνεδριάσεις εγινοντο υπαιθρια, για να γίνεται ησυχία και να μην συζητουν μεταξυ τους ,οι σύνεδροι πολίτες.

 Επισης καθιερώθηκε η ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ,όπου κάθε νεογεννητον αρρεν , εφ όσον ήτο αρτιμελες, μεγάλωνε μέχρι 6 ετών στην οικογένειά του και από το 6ο ετος της ηλικίας του μέχρι το 20ο, το ανελάμβανε η πολιτεία, να το μορφωσει, να το μάθει στην εγκράτεια και την άσκηση και κυρίως να τον καταστήσει ιδανικό πολίτη (καλόν κ αγαθόν ,έργων μεν πρηκτηρα λόγων δε ρητηρα ) και κυρίως ΑΚΑΤΑΜΑΧΗΤΟ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΥΘΩΔΙΑ

ΜΥΘΩΔΙΑ