Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016

ΟΙ ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ

ΟΙ ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ
(ΟΤΙ ΤΟΥ ΦΑΝΕΙ ΤΟΥ ΛΟΛΟΣΤΕΦΑΝΗ...) ...



ΓΡΑΦΕΙ Ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΠΙΛΛΗΣ

Κάποιοι συγγραφείς Ιστορικών Μυθιστορημάτων νομίζουν ότι η λέξη ''Μυθιστόρημα'' τους δίνει το δικαίωμα-άλλοθι,
να γράφουν ''ότι τους κατέβει'' σχετικά με θεματικές υποθέσεις που ανάγονται στην ιστορία.
Ιδίως οι αλλοδαποί συγγραφείς, πλην εξαιρέσεων, ''του δίνουν και καταλαβαίνει'' στην μπουρδολογία αγνοώντας ότι όταν γράφεις Ιστορικό Μυθιστόρημα είσαι υποχρεωμένος να κινηθείς συγγραφικά σύμφωνα με τις ιστορικές πηγές και βεβαίως να βάλεις την συγγραφική σου αδεία διαμορφώνοντας λόγου χάρη, κάποιον διάλογο μεταξύ των ηρώων σου που όμως ιστορικά γνωρίζεις ότι είχε γίνει μεν, αλλά δεν υπάρχει γι` αυτόν κάποια περιγραφή.

Παράδειγμα:
Διαβάζεις στον Πλούταρχο ότι ο Φίλιππος είχε μείνει 3 χρόνια στην Αυλή του Επαμεινώνδα κι ότι εκεί βλέποντας την φάλαγγα των Θηβαίων έμαθε και εν συνεχεία εμπνεύστηκε την γνωστή μακεδονική φάλαγγα.

Τα σύνορα… της καρδιάς μας...κύριε Ερντογάν

ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ. Ελλήνων Αρχαιοθρήσκων Ιερόν Σωματείον 

Δομοκού και Ζαχία 1, 10445 Αθήναι Αθήναι 20-10-2016
 Αρ. Πρωτ.: 100/109 Tηλ.: 2155256740


ΘΕΜΑ: Τα σύνορα… της καρδιάς μας 

α) Με αφορμή την εκδήλωση των συναισθημάτων του κυρίου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν περί συνόρων της καρδιάς των Τούρκων και διάκρισης αυτών εκ των φυσικών συνόρων των καθορισμένων δια της συνθήκης της Λωζάνης, καθώς 
και 
β) με αφορμή το διαδικτυακό δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας ‘’Σαμπάχ’’ περί ορισμένων ιστορικών (δεν αναφέρει ποιων), οι οποίοι θεωρούν ότι τα σύνορα του ‘’Εθνικού Συμβολαίου’’ των Τούρκων (‘’Εθνικό Συμβόλαιο’’είναι κάτι ωσάν εσωτερική διακήρυξη πολιτικού κινήματος που δεν τυγχάνει καμιάς διεθνούς αναγνώρισης), περιλαμβάνουν την Δυτική Θράκη, την Κύπρο, το Χαλέπι, τη Μοσούλη, το Αρμπίλ, το Κιρκούκ, το Μπατούμι, τη Θεσσαλονίκη, το Κίρτζαλι, τη Βάρνα, και τα

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

Ξέρω τι έκρυψες στο κατηχητικό παπά!

Ξέρω τι έκρυψες στο κατηχητικό παπά!

Γράφει ο Κυριάκος Χιώτης.
Η ακόλουθη εργασία είναι αποτέλεσμα της μεγάλης έκπληξης που συναντά ένας αναγνώστης  όταν πάρει την απόφαση να διαβάσει την Αγία Γραφή με γνώμονα τη λογική και όχι τη δογματική σκέψη.

Είναι απορίας άξιον πως μετά από τόσο κατηχητικό και και τόσο κήρυγμα εντός και εκτός εκκλησίας  ξέχασαν να μας αναφέρουν ή να μας εξηγήσουν τα ακόλουθα.

Τέλος πως είναι δυνατόν να διαβάζεις στίχο στίχο και να αναλύεις  Όμηρο στο γυμνάσιο αλλά δε τόλμησαν πότε να μας δώσουν  να διαβάσουμε και να αναλύσουμε την Αγία Γραφή στο σχολείο ή στην εκκλησία στίχο - στίχο.

Σε καμιά περίπτωση δεν "βάλω" κατά της χριστιανικής πίστης ούτε κατά των πιστών αυτής. 
Οι ερωτήσεις έχουν στόχο να τεθούν μερικά ακόμα  ερεθίσματα

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016

ΣΠΑΡΤΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ 2016

ΘΕΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ 2016

Τη στιγμή που χτυπούν από κάθε πλευρά την πατρίδα μας,   
στη Σπάρτη συνεχίζουμε την ΕΛΛΗΝΙΚΗ παράδοση.

Σεβασμό σε ΘΕΟΥΣ ΗΡΩΕΣ και ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ


Θερινή ΙΣΗΜΕΡΙΑ 2016  

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016

Φθινοπωρινή ΙΣΗΜΕΡΙΑ 2016 ΣΤΗ ΣΠΑΡΤΗ

Φθινοπωρινή ΙΣΗΜΕΡΙΑ 2016

Σας περιμένουμε με ιδιαίτερη χαρά στην εορτή μας για την φθινοπωρινή Ισημερία στην ΙΕΡΗ γη της ΣΠΑΡΤΗΣ.

Την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου και ώρα 3:00μμ η Λακεδαίμονα βάση της Ορφικής Κοσμοθέασης  τιμά την έννοια «Ήφαιστος».  Η νύχτα μεγαλώνει και ο χειμώνας είναι κοντά. Άρα είναι απαραίτητο το τεχνητό φως και η θέρμη της Φωτιάς την οποία συμβόλιζε ο Ήφαιστος.

Πληροφορίες:
Μενέλαος
6944947626
ΑΡΙΩΝ
6948535797

Αξίζει να διαβάσουμε τον Ορφικό ύμνο:

Ηφαίστου, 

Ήφαιστ’ ομβριμόθυμε, μεγασθενές, ακάματον πυρ,
λαμπόμενε φλογέαις αυγαίς, φαεσίμβροτε δαίμον,

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016

Δεν θα κρίνετε εσείς οι Φράγκοι εμάς, αλλά εμείς θα κρίνωμε εσάς!


Δεν θα κρίνετε σεις οι Φράγκοι-τα χθεσινά αγριογούρουνα-εμάς, αλλά εμείς θα κρίνωμε εσάς και τον πολιτισμό σας»



Περικλής Γιαννόπουλος:
H Γερμανίδα σημαιοφόρος και παίκτρια του χόκεϊ, Νατάσα Κέλερ «ανέβασε» στο twitter της μια άκρως προσβλητική δήλωση για τους Έλληνες.
«Το Ολυμπιακό χωριό έχει γεμίσει με ξυπόλητους Έλληνες αθλητές. Μόλις τους βλέπουμε κάνουμε τους μ@λ@κες, γιατί φοβόμαστε ότι θα μας ζητήσουν δανεικά», φέρεται να έγραψε, ενώ μια Αγγλίδα αθλήτρια έγραψε «αστειευόμενη»: «Ελπίζω οι πεινασμένοι Έλληνες να μην φάνε όλο το φαγητό στο Ολυμπιακό χωριό»!!!

Προσπάθησαν να τα μαζέψουν για να μη εκθέσουν τον Ισίδωρο και τα άλλα γιουσουφάκια αλλά δεν γίνονται πιστευτοί. Δε χρειάζεται να ασχοληθούμε με τους γερμανούς και τους κίναιδους άγγλους.
Τους έχει βάλει στη θέση τους εδώ και χρόνια ο Περικλής Γιαννόπουλος.
--------------------------

Ο Δρ. Λεωνίδας Λ. Μπίλλης συμπληρώνει το ανωτέρω κείμενο ως ακολούθως:

Επειδή όμως έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που ο Περικλής Γιαννόπουλος τους έβαλε στη θέση τους, δεν είναι κακό να τους υπενθυμιστεί λίγο η προέλευσή τους. Και μια και το υβριστικό θέμα για τους Έλληνες, προέκυψε από τον αθλητικό χώρο, παραθέτουμε ένα απόσπασμα απ` το βιβλίο ''ΟΛΟΙ ΑΝΤΕΓΡΑΨΑΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ'' περί των αθλητικών γνώσεων

Η "Ελληνική Εταιρεία Αρχαιοφίλων", τίμησε την Μάχη των Πλαταιών

ΠΛΑΤΑΙΕΣ 2016

Η "Ελληνική Εταιρεία Αρχαιοφίλων", όπως κάθε χρόνο τίμησε και φέτος την Μάχη των Πλαταιών.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟΝ
------
Ευχαριστούμε όλους τους συντελεστάς της επιτυχίας της εκδηλώσεώς μας "ΠΛΑΤΑΙΑΙ 2016". 

Ευχαριστούμε τους προσελθόντας φίλους και των ιερατικόν μας κύκλον, τους οργανωτάς και τους συμμετέχοντας στο θεατρικόν δρώμενον και ιδίως τον σκηνοθέτη κ. Κοντογιάννη. 

Ευχαριστούμε τα μέλη του "ΑΡΕΣ ΑΝΑΞ" που ήλθαν από την

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2016

Το "Γνώθι Σαυτόν", το "Ε" των Δελφών και το "Μηδέν Άγαν"

Το "Γνώθι Σαυτόν", το "Ε" των Δελφών και το "Μηδέν Άγαν"

του Μ π ο υ ζ ά ν η Κ. Ι. - by B o u z a n i s Κ. -




Περί του "Ε" του εν Δελφοίς
Ο Πλούταρχος, αρχαίος βιογράφος και φιλόσοφος από τη Χαιρώνεια της Βοιωτίας (46 - 127 μ.Χ.), διατελέσας ιερεύς - άρχων του Ιερού των Δελφών, θα ασχοληθεί με το «Ε το εν Δελφοίς», χωρίς όμως, ως μύστης ιερατεύων, να γίνει ιδιαίτερα διαφωτιστικός. Η περιγραφή της περίφημης επιγραφής των Δελφών έρχεται, ως παράδοση, από το ξύλινο αέτωμα του προϊστορικού ιερού του Απόλλωνα, τότε που η εγγραφή και η ανάγνωσή της χρειαζότανε το Παλαιογραμμικό Σύστημα Επιγραφής& Αναγνώσεως και, σίγουρα, τίποτα δεν εσήμαινε την... τριχοτόμησή της.
Φανταζόμαστε, λοιπόν, το αέτωμα του ναού με το «ΓΝώΘι

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2016

"Τα μάτια των θεών μας κοιτάζουν και αυτούς που τους τα έβγαλαν."

ETΣΙ ΗΤΑΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΠΟΥ ΤΗΣ ΤΑ ΕΒΓΑΛΑΝ ΟΙ "ΕΥΣΕΒΕΙΣ" ΤΑΛΙΜΠΑΝ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ. 

Από πού προήλθαν τα «ματάκια»; 

Τα φυλακτά πού είναι τόσο διαδεδομένα στην λεκάνη της Μεσογείου και είναι γνωστά ως «ματάκια» έχουν και αυτά την Ελληνική καταγωγή τους.Όταν στην Ελλάδα επεβλήθη η θρησκεία της ερήμου, τα αγάλματα των θεών θεωρήθηκαν σατανικά.

Με απίστευτη μανία ο χριστιανικός όχλος κατεδάφιζε τους ναούς των Ελλήνων Θεών και κατέστρεφε τα αγάλματά τους. Με αποτέλεσμα τα μαρμάρινα αγάλματα να μετατρέπονται σε ασβέστη (ένα καμίνι με χιλιάδες τμήματα από σπασμένα αγάλματα ανακαλύφθηκε στην περιοχή Καλοίνδια της Χαλκιδικής-

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2016

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΤΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΚΟΣΜΟ

Η δομή του στρατού της αρχαίας Σπάρτης

Αποτέλεσμα εικόνας για oi mores ths sparths

Ο σπαρτιατικός στρατός δεν αποτελείτο μόνο από Σπαρτιάτες αλλά και από άλλους Λάκωνες. Η ραχοκοκαλιά του όμως ήταν οι Σπαρτιάτες όμοιοι, οι οποίοι στρατεύονταν από το εικοστό μέχρι και το εξηκοστό έτος της ηλικίας τους.

Η δομή του σπαρτιατικού στρατού άρχισε να αλλάζει περίπου στις αρχές του 8ου αιώνα, με την εμφάνιση της φάλαγγας. Η φάλαγγα ήταν επιμήκης παράταξη η οποία είχε βάθος από τέσσερις έως δώδεκα άνδρες, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν την νέα και μεγάλη στρογγυλή ασπίδα που κάνει την εμφάνιση της εκείνη την εποχή, και αντικαθιστά την οκτάσχημη δερμάτινη ασπίδα. Η φάλαγγα συνήθως είχε βάθος οκτώ ανδρών, αν και μπορούσε να αλλάξει ανάλογα με την περίσταση.

Στις εκστρατείες των Σπαρτιατών λάμβαναν μέρος και οι συμμαχικές προς αυτούς πόλεις, οι οποίες βοηθούσαν τους Σπαρτιάτες ανάλογα με την στρατιωτική τους δύναμη. Ο στρατός της Σπάρτης ποτέ δεν εκστράτευε ολόκληρος, αλλά μόνο ένα τμήμα του (περίπου το 1/3), ενώ το υπόλοιπο τμήμα του έμενε στην Σπάρτη για την περίπτωση εξέγερσης των ειλώτων. Πόλεις κράτη συμμαχικά προς την Σπάρτη τα οποία καλούσαν τους Σπαρτιάτες σε βοήθεια ήταν υποχρεωμένα να εκστρατεύουν με όλες τους τις δυνάμεις.

Ο σπαρτιατικός στρατός διαιρείτο σε έξι μόρες που αποτελούσαν και το μεγαλύτερο στρατιωτικό τμήμα του. Πιο αναλυτικά ο Σπαρτιατικός στρατός αποτελείτο από τα εξής στρατιωτικά τμήματα:

ΣΥΣΚΗΝΙΕΣ – ΕΝΩΜΟΤΙΕΣ

Το μικρότερο στρατιωτικό τμήμα του Σπαρτιατικού στρατού ήταν η συσκηνία. Αποτελείτο από μια ομάδα δεκαέξι έως δεκαοκτώ ανδρών περίπου, οι οποίοι ονομάζονταν σύσκηνοι. Οι άνδρες αυτοί από τα εφηβικά τους χρόνια ζούσαν μαζί, κοιμόντουσαν στην ίδια σκηνή, έτρωγαν μαζί,

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

ΤΟ ΛΑΚΩΝΙΖΕΙΝ ΕΣΤΙ ΦΙΛΟΣΟΦΕΙΝ

ΤΟ ΛΑΚΩΝΙΖΕΙΝ ΕΣΤΙ ΦΙΛΟΣΟΦΕΙΝ


Λακωνικότητα και συντόμευση του λόγου.
Ο άνθρωπος είναι έλλογο ον, προικισμένο με τον λόγο, που δεν είναι μόνο η λογική μα και η δυνατότητα έκφρασης. 

Με τον λόγο εκφράζει τις σκέψεις, τα συναισθήματά του ή πιο απλά μορφοποιεί τον λόγο-λογική. Κοινά παραδεκτό είναι πως ο λόγος αντανακλά όλο τον ψυχοπνευματικό κόσμο του ανθρώπου και αποτελεί το μίτο που μας οδηγεί στα μύχια της ανθρώπινης ύπαρξης. Οι Αρχαίοι με το «λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν» δήλωναν πως το να μιλά κάποιος σύντομα και περιεκτικά είναι φιλοσοφική στάση και άποψη ζωής. Το να μπορεί να εκφράζεται εύστοχα και

Σάββατο 6 Αυγούστου 2016

Η Μάχη των Θερμοπυλών.

Η Μάχη των Θερμοπυλών.


Ο βασιλιάς των Περσών, Ξέρξης που διαδέχτηκε τον πατέρα του Δαρείο, παρακινημένος από το στρατηγό Μαρδόνιο και τον έκπτωτο βασιλιά της Σπάρτης, Δημάρατο, άρχισε να ετοιμάζει μια νέα εκστρατεία κατά της Ελλάδας.

Για τέσσερα χρόνια όλη η Ασία συγκλονίστηκε από τις στρατιωτικές προετοιμασίες του Ξέρξη:

Χιλιάδες άνδρες στρατολογήθηκαν από τα διάφορα έθνη της περσικής αυτοκρατορίας
Κατασκευάστηκαν δύο σπουδαία τεχνικά έργα για να περάσει ο περσικός στρατός σύντομα και με ασφάλεια προς την Ελλάδα: μια πλωτή γέφυρα στο στενό του Ελλησπόντου και μια διώρυγα στον Άθω Στάλθηκαν, επίσης, κήρυκες σε πόλεις της Ελλάδας για να βρουν συμμάχους στις επιχειρήσεις.
Στο μεταξύ και οι Έλληνες γνωρίζοντας ότι οι Πέρσες δε θα αργήσουν να τους επιτεθούν, προετοιμάζονταν κατάλληλα. Στην Αθήνα ο διορατικός πολιτικόςΘεμιστοκλής έπεισε το δήμο να ναυπηγηθούν πολεμικά πλοία και κατέστησε το κράτος του την πρώτη ναυτική δύναμη στην Ελλάδα.


Το φθινόπωρο του 481 π.Χ. αντιπρόσωποι των Ελλήνων συγκεντρώθηκαν στον Ισθμό και πήραν ορισμένα μέτρα για την αντιμετώπιση της επικείμενης περσικής εισβολής:


Να αμυνθούν οι Έλληνες ενωμένοι 
Να τιμωρηθούν οι πόλεις που θα μήδιζαν

Κυριακή 17 Ιουλίου 2016

"ΟΔΗΓΟΣ ΖΩΗΣ"

ΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΙΝΑΙ "ΟΔΗΓΟΣ ΖΩΗΣ"


Είναι ευκαιρία και δώρο στον εαυτό μας η μελέτη ενός Ελληνικού βιβλίου.
Εμείς προτείνουμε κάποιο από τα ακόλουθα.....   
  • Ησίοδος "ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ"
  • Φιλόστρατου "ΤΑ ΕΣ ΤΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΝ ΤΥΑΝΕΑ"
  • Φιλόστρατου "ΗΡΩΪΚΟΣ"
  • Πορφύριου "ΠΕΡΙ ΑΓΑΛΜΑΤΩΝ"
  • Πορφυρίου "ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ"
  • Κέλσου "ΑΛΗΘΗΣ ΛΟΓΟΣ"
  • Ιουλιανού "ΚΑΤΑ ΓΑΛΙΛΑΙΩΝ"
  • Λιβανίου "ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΩΝ"
  • Αρριανού "ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΑΒΑΣΙΣ"
  • Πλουτάρχου "ΠΕΡΙ ΕΥΘΥΜΙΑΣ"
  • Απολλωνίου Σοφιστού "ΛΕΞΙΚΟΝ ΚΑΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟΝ

Σάββατο 16 Ιουλίου 2016

Θεογονία Hσιόδου - Γενεαλογικό δέντρο Θεών.

Θεογονία Hσιόδου - Γενεαλογικό δέντρο Θεών.


Τις Ελληνικές θεότητες συναντούμε σε όλα τα αρχαία και νεώτερα κείμενα, όπως του Ησίοδου, του Όμηρου, του Απολλώνιου του Ρόδιου κλπ. Όμως κατ’ εξοχήν σε ποίημα, μόνο ο Ησίοδος έγραψε για τη θεογονία πλήρως και απ’ ότι γνωρίζω μόνο ο Απολλώνιος ο Ρόδιος, σε κείμενο.

Εκτός από τα θεογονικά ποιήματα που κυκλοφορούσαν με το όνομα του Ορφέα γνωρίζουμε από σκόρπιες πληροφορίες στα αρχαία κείμενα ότι ήδη από τον 7ο και 6ο αιώνα π.Χ. υπήρχαν και άλλες θεογονίες που αποδίδονταν σε μυθικά ή και ιστορικά πρόσωπα. Με βάση τα αποσπάσματα που διαθέτουμε γι’ αυτές μπορούμε να ισχυριστούμε ότι δεν είχαν άμεση εξάρτηση από τη Θεογονία του Ησιόδου, αλλά ότι αντιπροσώπευαν διαφορετικές πραγματώσεις του ίδιου παραδοσιακού ποιητικού είδους. Ποιητικές Θεογονίες αποδίδονταν, εκτός από τον Ορφέα και το Μουσαίο, στον Αριστέα και τον Επιμενίδη. Θεογονίες σε πεζό λόγο στον Άβαρη και τον Φερεκύδη. Κοσμογονίες στο Αίνο και τον Θάμυρη.

Στοιχεία αναφερόμενα στη Θεογονία του Ησιόδου:
Ο τίτλος του έργου καθιερώθηκε μάλλον από τους αλεξανδρινούς φιλολόγους. Ο Ηρόδοτος κάνει για τη θεογονίην που έφτιαξαν ο Όμηρος και ο Ησίοδος για λογαριασμό των Ελλήνων.

Τα βασικά μέρη του ποιήματος όπως μας σώζεται, είναι τα ακόλουθα:
1-115 : Προοίμιο το οποίο διακρίνεται σε δύο μικρότερες ενότητες:

ύμνος στις Μούσες, 1-103. 
επίκληση στις Μούσες, 104-115.

116-962 : Θεογονία και Κοσμογονία. Διακρίνεται στις εξής υποενότητες,

1. οι πρώτες τέσσερις υπάρξεις (Χάος, Γαία, Έρως, Τάρταρος), 116-122.
2. η 1η θεϊκή γενιά, 123-210: α) τα τέκνα του Χάους και τα τέκνα τους, 123-125, β) τα παιδιά της Γης με παρθενογένεση και με τον Ουρανό, 126-153, γ) η πρώτη πράξη της θεϊκής διαδοχής (ευνουχισμός του Ουρανού και γέννηση της Αφροδίτης), 154-210.

Η ΣΠΑΡΤΗ

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΣΠΑΡΤΗΣ